• Linny

Smink smink smink!

Tullemi skrev 2009-01-04 11:38:28 följande:
    Linny: bara av nyfikenhet - hade du smink med dig till BB? (Det hade jag)
    hehe, nä Vi skulle ju bara in o kolla
  • Linny
    LMK skrev 2009-01-12 11:07:22 följande:
    Linny skrev 2009-01-12 11:02:22 följande: Åh hej på dig med Linny! Hur går det hemma med lille Eskil? Han är rysligt söt!
    går fint!!! Tack!!
  • Linny
    Fridapida skrev 2009-01-12 23:05:28 följande:
    Hej alla! Speciellt Linny... hur mår lilla Eskil? När jag ser de röda läpparna på dig rocketqueen så blir jag sugen på att ha det jag med. Skitsnyggt! Men jag känner mig så "målad" med de röda läpparna. Varför är jag så feg? Grattis på födelsedagen! Du är iaf läcker i de röda läpparna!Själv använder jag en korallrosa. I min blogg har jag lördagens mejk och lite hår... Jag fortsätter prova mina värmespolar. www.svalmarkskan.blogg.se
    snyggt!!!
    Han mår toppen
    Äter som en häst så min kropp jobbar järnet o är på en vecka nere under den vikt jag hade innan jag blev gravid.
  • Linny
    maddie3 skrev 2009-01-13 09:53:38 följande:
    Hej o grattis igen till lilla EskilVad bra att han äter bra :) och det är ju inte fel att väga mindre än ursprungsvikten innan graviditeten om du förstår vad jag menar!
    nä, men inte så bra för barnet om man rasar för snabbt för då får det i sig massa slaggprodukter o skräp. Förra gången formligen rasade jag av alla gravidkilon och ytterligare tio kilo på mindre än två månader. Och då åt jag som en häst och fikade två gånger om dagen för att inte gå ner mer.. Blir nog så denna gång med. Skönt att inte ha massa kilon som aldrig går att få bort, men det får gärna gå i en lugnare takt denna gång.

Vad kul att få ett sånt jobbuppdrag! Förstår att det känns jobbigt att ha utbildat sig och så finns det inga såna jobb där du bor. Hoppas du får många fler uppdrag efter detta!
  • Linny
    Phantera skrev 2009-01-13 10:43:10 följande:
    Ojoj! Låter nästan lite läskigt att rasa så fort.Snart anklagas du väl för bukplastik mm. Det råkar ju alla "stjärnor" ut för.T ex Angelina Jolie. Fatta lixom...hon ammar/ammade? ju tvillingar också. Visst kan hon fixat sig. Men de är så snabba att basunera ut vad de tror. Djäkla skvallerpress asså! Allt för en story.Stackars "Brittan" t ex. Häxjakten på henne! Fy!Skönt att han äter och mår bra i alla fall! Vad är det du brukar förhandla om? Jag ska förhandla om min lön (nytt jobb) snart...men vete sjutton hur jag ska bete mig!!
    Förhandlar nya löneavtal (inte direkt med den anställde utan med fackförbunden), i individärenden (avsked, personliga skäl, omplaceringar) driftsinskränkningar, omorganisationer osv

Hehe, nä nån bukplastik är det ju inte Magen är mjuuuuk
  • Linny

Jättekul att se era olika sminkningar. Fina är de också

Här kör jag på mycket enkel makeup.. Tunnt lager mineralfoundation, pärlemorskimrande krämskugga kombinerat med muffin, brun eyeliner och mascara. Så det är inget att ta bilder på..

• Linny
    trollsanna skrev 2009-01-15 01:38:34 följande:
    Karisma Jag har nyligen köpt Niveas creamskugga och jag använder faktiskt fingrarna. Törs man säga det här?  Trycker ut lite på handen först sedan tar jag pekfingret och lägger skuggan så tunnt jag kan över hela locket ända upp till brynet. Tycker jag får bäst resultat så. Provade lite olika redskap men tyckte fingrarna var bäst. Använder den lila creammetallskuggan (eftersom lila får en piggande effekt ) har den som en basskugga. Tycker dom andra ögonskuggorna sitter bättre med creamskuggan som bas så man ser igentligen inte creamskuggan så mycket.
    Primer OCH krämskugga applicerar jag alltid med fingertoppen Övriga skuggor fästs sedan med penslar och borstar..
  • Linny
    Kajsan skrev 2009-01-15 10:39:16 följande:
    Jag har inte förstått det här med primer, min ögonskugga sitter alltid som berget ändå, man får ju ett bra underlag när man har foundation under ( jag kör med EM ). Fast det är klart, om man har feta ögonlock så lär det ju lägga sig i vecken efter ett tag? Är det därför man ska ha primer?
    Jag har stora ögonlock och har jag inte primer så "skavs" den av på vissa ställen efter en hel dag. Med primer först, sedan tunnt lager krämskugga och sist själva skuggorna, så sitter den från tidig morgon till natten.
Svar på tråden Smink smink smink!