Inlägg från: Phantera |Visa alla inlägg
  • Phantera

Smink smink smink!

i.d. BareMinerals och i.d. BareEscentuals är väl de namn som samma smink går under.
    Jag kallar det i.d.

Det paketet på strawberrynet.com för 519 kr eller vad det var är jag själv sugen på att testa.
    Har väl redan en eller två av de produkterna, typ som flawless face-borsten. Men det går ju att sälja/ge bort i present om man får dubletter.

Man kan åka på tull-avgift, men maila en bild/faxa på kvittot så får man tillbaka det. I övrigt är frakten fri!

• Phantera

Ang. Padmitas sminkning (i länken ovan). Tror ni hon sminkar ögonskugga efter mascaran?
    För tittar man på fransarna så ser man att det är lite rosa på ovansidan...som om skuggan skulle "dammat" lite...eller hur man ska säga.
    Eller ska det vara så?

• Phantera

Okej.
    Nu har jag lagt upp dagens sminkning. Var bara hemma med barnen. Men var sugen på att fixa till mig lite ändå.

phantera.blogg.se

Gott Nytt År alla sminkfantaster!

• Phantera

God förmiddag!

OT.
    Hoppas alla haft en bra början på det nya året?
    Själv blev man väckt strax före 6 av en dotter som inte fattade att hon skulle sova längre även om hon var uppe mer än en timme längre igår. Så jag är trööööött.
    Hoppas få vila lie om en stund när karln kommer upp. Han får dock sovmorgon eftersom han ska jobba EM ikväll och natt i helgen, så han försöker vända på dygnet lite.
    OT-slut.

En fråga jag har. Vilken är er bästa ögonmakeup-remover?
    Jag tycker det är svårt att få helt rent...

• Phantera

trolltyg skrev 2009-01-01 18:01:40 följande:

Snygga sminkningar allihopa som lagt ut bilder. Själv ligger jag hemma med feber så det blev ingen sminkning alls. Eftersom jag fyller 30 år idag så fick jag en fin present av min käre sambo. Ögonfransförlängning + en påfyllnad. Jag vart jätteglad. Så fort jag mår bättre från influensan så ska här bokas tid så även jag får snygga välformade fransar.Nu ska jag ge barnen deras medecin för även de är sjuka.
    Stackare!
    Men kul present! Och GRATTIS på födelsedagen!
    Krya på dig/er!
  • Phantera

trollsanna skrev 2009-01-01 14:06:17 följande:

Vilken fin julklapp du fått av din man!! fin sminkning. Take the day off maceup remover från Cliniques tycker jag är bästa ögonborttagningen. Gillar även MK:s. Använder själv oftast Cliniques produkter men det gäller att man får rätt produkt till rätt hudtyp. Jag kan tex inte ha deras ena ansiktsvatten för den svide som tusan men efter bra hjälp på Kicks så hittade de vattenet som passade min hud. Clinique Clarifying Lotion Mild. Nu på vintern använder jag deras Dramatically differnet moisturizing lotion som dagkräm till ansiktet eftersom min hy är mer blandad till torr. Vårkanten och vid behov så har jag Cliniques Moisture Surge Extra Thirsty Skin Relief den ger inte fett till huden utan enbart fukt. Knonskön. Oj nu vart det långt utlägg...hoppas det var till någon hjälp.
    Ja, eftersom jag valt det själv så blev det ju precis vad jag ville ha.

Tack för ditt svar. Jag hade för mig att det var någon som nämnde removers förut. Är det makeup-remover för hela ansiktet som du använder till ögonen?
    För jag såg att det fanns remover för "bara" ögonen också, men de kanske du inte testat? En är i typ flytande form i flaska (Rinse Off Eye Make Up Solvent )och den andra mer krämaktig/som salva i tub (Naturally Gentle Eye Make Up Remover).

Superdefense Triple Action Moisturizer ( Dry/ Combination Skin ) var med i paketet jag fick och den känns skön.
    Samt Moisture Surge Extended Thirst Relief, vilken känns skön när man applicerar den. Men den svider lite, inte mycket. Jag tycker nog kinderna blir lite rödaktiga också. Går dock fort över...men det känns skumt.
    Såg dock att det var en nattkräm...vilket inte stod någonstans på burken eller papprena som var med. Inte så lätt att veta...hehe...
    Jag är helt ny på sånt här med ansiktskrämer och "sånt".
  • Phantera

Det finns många bra turtorials på youtube.com
    Jag har hittat en ny favorit.
    www.youtube.com/user/MakeupGeekTV

Hon är fantastiskt duktig och spelar in en video, med nytt tema, varje vecka.

Finns länkar till hennes hemsida också på den där sidan.
    Hon verkar koncentrera sig på MAC.

Nu ska jag sova. Jobbar hela helgen så det blir inga direkta sminkningar.

Natti!

• Phantera

Karisma skrev 2009-01-03 10:49:08 följande:

här skulle jag vilja kunna lägga eyelinern, skitsnyggt. Även sminkningen var häftig.Har hon cakeyeliner? visst var det en väldigt väldigt smal spetsig pensel eller såg jag fel. Måste försöka hitta en sån./Kristina
    Ja, den looken gillade jag jättemycket också!
    Har dock bara hunnit titta på 3 av hennes sminkningar...
  • Phantera

trollsanna skrev 2009-01-03 02:04:41 följande:

PhanteraDen removern jag använder är till för just ögon och läppar...finns bild på den här och den är flytande. Heter Take the day off maceup remover for lids, lashes and lips. 1.bp.blogspot.com/_9LOt4nd_YwY/SOk3GuH_iSI/AA...Det kan vara svårt med hudvårdsprodukter men när man väl hittar något man gillar och att det fungerar så är det kanonbra.  
    Aha..oki...Då ska jag nog testa en sån...
  • Phantera

trolltyg skrev 2009-01-03 11:27:16 följande:

Ja hon är min favvis också. Bläddrar man bak i hennes videos så har hon många steg för steg beskviningar för hur man lägger ett V i globlinjen och hur man lägger snygg eyeliner. Han har också en Book of Shadows så jag vet att någon sminkning har hon gjort med dem också Visst hade du också den?
    Japp, har en BOS. Då ska jag minsann leta efter någon sådan video!
Svar på tråden Smink smink smink!