trollsanna skrev 2009-01-01 14:06:17 följande:
Vilken fin julklapp du fått av din man!! fin sminkning. Take the day off maceup remover från Cliniques tycker jag är bästa ögonborttagningen. Gillar även MK:s. Använder själv oftast Cliniques produkter men det gäller att man får rätt produkt till rätt hudtyp. Jag kan tex inte ha deras ena ansiktsvatten för den svide som tusan men efter bra hjälp på Kicks så hittade de vattenet som passade min hud. Clinique Clarifying Lotion Mild. Nu på vintern använder jag deras Dramatically differnet moisturizing lotion som dagkräm till ansiktet eftersom min hy är mer blandad till torr. Vårkanten och vid behov så har jag Cliniques Moisture Surge Extra Thirsty Skin Relief den ger inte fett till huden utan enbart fukt. Knonskön. Oj nu vart det långt utlägg...hoppas det var till någon hjälp.
Ja, eftersom jag valt det själv så blev det ju precis vad jag ville ha.
Tack för ditt svar. Jag hade för mig att det var någon som nämnde removers förut. Är det makeup-remover för hela ansiktet som du använder till ögonen?
För jag såg att det fanns remover för "bara" ögonen också, men de kanske du inte testat? En är i typ flytande form i flaska (Rinse Off Eye Make Up Solvent )och den andra mer krämaktig/som salva i tub (Naturally Gentle Eye Make Up Remover).
Superdefense Triple Action Moisturizer ( Dry/ Combination Skin ) var med i paketet jag fick och den känns skön.
Samt Moisture Surge Extended Thirst Relief, vilken känns skön när man applicerar den. Men den svider lite, inte mycket. Jag tycker nog kinderna blir lite rödaktiga också. Går dock fort över...men det känns skumt.
Såg dock att det var en nattkräm...vilket inte stod någonstans på burken eller papprena som var med. Inte så lätt att veta...hehe...
Jag är helt ny på sånt här med ansiktskrämer och "sånt".