• LMK

Smink smink smink!

bussiga bävern skrev 2009-01-21 13:30:15 följande:

är det någon som har erfarenhet av märkena artistry?e. funkhouser new york?
    Tyvärr, jag har det inte. (Ville ändå svara så du inte känner dig bortglömd.)
  • LMK

trolltyg skrev 2009-01-21 10:16:17 följande:

Har lagt in bilder i galleriet på fransförlängningen, helt osminkad och taskigt ljus. Tog bilderna jätteslarvigt medans jag pratade i mobilen men håll till godo www.familjeliv.se/hem/trolltyg/galleri.php...
    Ser jättefint ut! Kul att du provat. Kommer du fortsätta med påfyllningar eller var det en engångsgrej?
  • LMK

Nala skrev 2009-01-22 15:37:57 följande:

Hejsan tjejer :)Nu sitter jag här helt slut efter en heldag i skolan, idag var jag grön :) Har lagt upp dagens sminkning i albumet, det var mycket grönare i verkligheten - det är så svårt att få till rätt färger när det är så dåligt ljus. Jag tog korten vid 7 imorse så det fanns inte mycket annat än badrumsljuset att tillgå tyvärr :) Var snäll och bortse från mina skeva ögonbryn *ler*, de ser inte riktigt så skeva ut i verkligheten.......Ha en jättebra eftermiddag.....
    Kul med bild!
    Har du inte galet långa ögonfransar?? *avis*
    Du passar i grönt, tar fram dina blå ögon fint.
    Testa att lägga den mörka skuggan lite högre upp i globlinjen & tona uppåt-utåt i yttre ögonvrån. Då får du lite mer effekt av den skuggan samt djup i ögat. Jag brukar titta när jag skuggar globlinjen för att lättare kunna placera skuggan på rätt ställe, då min globlinje knappt syns pga. lite tunga ögonlock.
  • LMK

Nala skrev 2009-01-22 17:11:53 följande:

LMK:Tack :) Jo jag har långa ögonfransar, det är rätt så praktiskt ibland .....Jag får prova lite mer, jag ser nu när jag tittar på mina kort att det knappt syns när jag tittar så jag får dra på lite mer nästa gång :)
    Nemas!
    Det är jättesvårt med foton. Allt blir såå mycket mesigare än irl. Nu skall jag iväg på Afrogympa!! Hur kul som helst!!
  • LMK

Karisma: Åh vad söt din lillasyster är. Snyggt namn har hon oxå...
    Jag tror att hon skulle vara hur läcker som helst i grönt! Ta en mer soft ton som hon kan lägga på hela ögonlocket. Jag gillar Green Tea som ser galet ljusgrön ut, men ger ett fint skirt resultat med lite guldskimmer, om man sveper den lätt med en fluffig borste.
    Dramaqueen är en Microshadow. Liknande skuggor kan vara Forrest, men den är kanske lite för grön... svårt det där. Men den kan du utgå ifrån så vet du på ett ungefär iallafall.

Phantera: Lite OT. Afrodans är SATS nyhet för iår. Precis som du skriver så är det till rythmisk trummusik & det gäller att släppa loss rejält! Mycket rörelse i midja/rygg/höfter, snabba armar, fötter etc. Kolla här så får du ett hum om vad det är:

Kan tilläggas att riktigt SÅHÄR avancerat är det inte. Och att vi slipper ha peruker!

Fridapida: Grymt snygg mejk i grönt! Det är ok, du får vara avis på oss grönögda!!

• LMK

Här skrivs det på i full fart! Kul. Läser ikapp senare.

Har lagt upp 2 nya foton från veckan. Inte de bästa bilderna men vad göra. Den ena var iallafall grön!

• LMK

Ser lite snabbt att ni pratar mascara.
    Kan tipsa om Elisabeth Ardens Ceramide Lash Treatment. Tjatar om den, jag vet men den ÄR verkligen riktigt bra! Kommer absolut köpa den igen.
    Ger otroligt långa & separerade fransar utan att klumpa el. smula. Lätt att bygga upp volym med oxå. Har den på mina senaste bilder från Januari.

• LMK

trollsanna skrev 2009-01-24 23:46:50 följande:

Hej alla sminkvänner!Nu är jag tillbaka efter att ha varit på sjukhuset. Ser att jag har många inlägg att läsa. Kul. Säger till när jag lägger upp en ny sminkning i bloggen. Kram på er.
    Välkommen tillbaka Trollsanna!
  • LMK

Pindus skrev 2009-01-25 16:31:12 följande:

LMK: tänkte faktiskt "vad har hon för mascara" när jag kollade dina bilder, jättefina fransar!
    [/citat]

Tack! Jag är verkligen jättenöjd med den!
    katarina118 skrev 2009-01-25 16:32:21 följande:
    [citat]
    lmkär den vattenfast oxå??
    Nej den är inte vattenfast. Jag använder aldrig vattenfast, tycker inte de är lika bra.
  • LMK

Glad onsdag!
    Idag går min sminkning i turkost. Har fotat & bild kommer kanske upp ikväll om jag hinner.

Linny: Du ser oförskämt pigg & fräsch ut!

Fluffguf: Jag säger bara Redken! För mig är det det absolut bästa jag använt & då har jag provat många olika salongsmärken.
    Visst, det kostar men det är drygt! Jag bunkrade lite när jag var i USA förra året. Annars köper jag från Lookfantastic.com.

Mrs Holiday: Ga.ma är grymt bra! Rekommenderas! Jag använder Redken även som värmeskydd.

Trollsanna: Fräscht med grönt!

Svar på tråden Smink smink smink!