• LMK

Smink smink smink!

Ett litet shoppingtips kanske...
    Lindex har premiär för Lumene idag & det är 20% rabatt på sortimentet.

• LMK

Linny skrev 2009-01-28 14:23:14 följande:

Haha, jag känner mig allt annat än pigg I snitt 3-4 timmars sammanlagd sömn per dygn På vilket sätt är Redken så bra för dig? Blir håret glansigare, tjockare, mer lättutrett? Bara nyfiken för jag känner inte att det är så otroligt på mitt hår.
    Fy vad jobbigt det låter. Hoppas det vänder snart så ni kan ladda batterierna lite mer. Men du SER iallafall pigg ut. Tacka sminket för det kanske!

Nu är jag ju inte blond för tillfället men då använde jag deras Blond Glam serie & det var det enda schampot som inte gjorde mitt hår sprött & risigt. Balsamet var helt himmelskt & gjorde håret fylligt, glansigt & mer lätthanterligt.
    Mitt hår, ja hela jag för den delen, är en torris & behöver mycket fukt. Det gav den serien mig, verkligen!

Nu som mer brunett använder jag Color-serien. Den är oxå grymt bra & ger mitt hår en otrolig glans samt bra hållbarhet på färgen. Det blir aldrig trassligt, men där spelar toningen en stor roll såklart oxå. Håret blir verkligen underbart av en toning!

Jag tror att det är som med det mesta- det funkar olika för olika personer. För min del har håret förändrades till det positiva sedan jag bytte till Redken. Hur skönt som helst att ha hittat rätt produkter till håret. Kul att du har funnit dina! Är det en hel serie du använder?
  • LMK

Nu ligger gårdagens & dagens mejk i galleriet.
    Har "dammat av" mina MakeUpCosmetic prover. De är riktigt bra!

• LMK

Tack för kommentarerna!

Fridapida: Snygg softad brun mejk! Gillar verkligen skuggorna från UD!

Phantera: *avis, avis, avis* Sen hade du en snygg sotning i bloggen oxå! Dina ögon blir så snygga när du har mörkt på vattenlinjen. De får ett otroligt djup!

Kajsan: OPI kan du beställa från 8ty8beauty.com/ el. head2toebeauty.com/. Jag har en beställning på G från 8ty8, men det tar sjuuuukt lång tid! Gjorde den 5/1 & nu hoppas jag att den är skickad, för pengarna har blivit dragna. Frakten är tydligen dyr dock. Head2toe skall ha billigare frakt & snabbare hantering. Kanske testa den?

• LMK

filiduttan skrev 2009-01-29 12:58:08 följande:

nu har jag en fråga som säkert redan ställts men vart kan man köpa större burkar att blanda ihop foundation i? Alltså sånna där med håll.... åh ni fattar jag har flera från everyday minerals jag skulle vilja prova blanda ihop men behöver en stor burk att göra det i?
    Jag har för mig att Everyday Minerals säljer tomma burkar.
  • LMK

filiduttan skrev 2009-01-29 13:21:44 följande:

LMK skrev 2009-01-29 13:13:34 följande:
    ser inga på sidan, bara skålar och en burk med puffsvamp,.,, måste glo en gång till
    Jag kan ha fel...
    Annars så brukar det säljas lösa burkar där man kan köpa pigmentprover. PureLuxe har: pureluxecosmetics.com/page12.html Skrolla ner lite så har du olika storlekar att välja mellan.
  • LMK

mjuik skrev 2009-02-04 15:54:58 följande:

Är det någon som provat eyelinern från ELF? Jag köpte en och öppnade den nyss. Den luktade så illa att jag slängde den direkt. Det kan inte vara så att den ska lukta så, den måste ha varit dålig.Än så länge är jag missnöjd med allt jag köpt därifrån, utom ögonfransböjaren.
    Har inte provat själv, men läste om den i morse. Tydligen är du inte den enda som tycker den luktar!
    sminkan.blogg.se/2009/february/elf-eyeliner.html
  • LMK

Sanrah skrev 2009-02-04 16:25:23 följande:

Sanrah skrev 2009-01-31 19:25:51 följande:
    Ingen som vet?
    Lookfantastic.com säljer oxå, men priset är inte jättebilligt (£45). Absolut billigast blir om du köper från USA el. via en seriös säljare på Ebay.
  • LMK

maddie3 skrev 2009-02-04 09:14:40 följande:

På tal om lösögonfransar så testa jag det en nyårsafton för många år sen, köpte på HM...inte det bästa limmet :( När jag kom till festen så var allt fortfarande snyggt och fransarna satt kvar, yes tänkte jag det här blir bra. Sen gick det en stund, vi hann o käka o dricka gott...sen utbrister en kille "vad har du på kinden? Är det en spindel eller?" alla tittade på mig och jag vart helt stel, jag hatar spindlar, utbrast snälla snälla ta bort den....min kompis som satt brevid tog bort den...och det visade sig vara en av mina lösögonfransar :)hahaha...stort asgarv och fy vad jag skämdes. Typiskt tjejer o skrika över en spindel :) Tror ni jag hade limmet med mig så jag kunde sätta dit den igen...näää så jag fick ta bort den andra oxå. Såg lite trist ut med tanke på hur fint det blev med dem på.
    Jag köpte oxå till Nyår, men fick (som vanligt...) lite ont om tid så jag hoppade över dem helt. Har fortfarande inte testat dem faktiskt.
  • LMK

Ullis 74 skrev 2009-02-05 14:27:32 följande:

Jag har precis köpt De Luxe Shadow-box fr Urban Decay. Många fina färger nu till våren. www.hqhair.com/code/products.asp&S...Den svarta, Zero, är ursnygg till sotningar. Även graffity (knallgrön) och peace (turkos) hör till mina favoriter. Och så... ja faktiskt så var alla riktigt snygga!Dessutom innehåller de inget glitter.Är det någon som har ett bra tips hur man fäster de glittriga skuggorna från UD??? Jag blir tokig på allt glitter som trillar ner på kinderna....Jag använder deras primer.
    Du kanske behöver en lite mer klistrig grund? Testa att applicera ett tunt lager av en krämskugga ovanpå primern & tryck sedan dit skuggorna med penseln. Då brukar det fästa bra. Skaka även av överflödet av pigment i penseln mot kanten av skuggan innan du börjar.
    Hoppas det kan vara till lite hjälp iallafall.
Svar på tråden Smink smink smink!