Inlägg från: trollsanna |Visa alla inlägg
  • trollsanna

Smink smink smink!

Tips!
    Om ni behöver en ny mascara så får man med en mascara från Oriflame i senaste nr av Amelia. Köpte den igår och upptäckte att man fick med den.
    Har bara provat den en gång och den verkar vara ok, har aldrig tyckt om Oriflames smink men den här mascaran duger säkert till vardags och det är ju alltid kul att få nya produkter att testa. Ska ge den en chans. Fast som alltid så gillar jag ju Clinique high impact. Samma med hudvårdsprodukter.

Heleniz
    Jag använder Clinique Dramatically Different Moisturizing. Har blandhy och tycker den fungerar jättebra. Behöver man mer fukt/fett kan man använda någon nattkräm också. 

• trollsanna
    Phantera skrev 2009-02-15 21:46:55 följande:
    Skulle ju testa nya färger igår. Men jag har nog testat skuggan förut, fast jag kommer inte ihåg det. Känner igen namnet...så kanske har jag skrivit det någon gång förut? Hm...aja... Vääldigt diskret sminkning.Sen dagens (eftermiddagens sminkning) bara "for fun" och övning...Bilder på min nya sminkhörna också. phantera.blogg.se
    Tycker det såg ut som en snygg festsminkning. Jag gillade den. Snyggt!
  • trollsanna

Dagens ''make'' finns nu i bloggen:
    http://trollsannasmakeup.blogspot.com/
    blev lite mökare än vad bilden visar så det blev ett ljust neutralt läppglans till ''maken''

Nya tips på vad jag kan hitta på för sminkning imorgon?
    Har lite ide torka så det blir så likt det jag alltid gör.

• trollsanna
    Honey1982 skrev 2009-02-16 17:46:18 följande:
    Jag har också börjat lägga upp sminkningar i min blogg nu eftersom jag plötsligt har fått tid till det. Dagens EOTD är riktigt färgglad och somrig:mayamakeupartist.blogspot.com
    jättesnygga sminkningar och man blir riktigt glad av alla färgerna du vågar ha. Är nog lite för feg själv men du ger inspiration.
  • trollsanna

Phantera
    Jo jag vet att jag kan ha färg högre upp. Fast för tillfället går min lugg till ungefär globlinjen så när jag har skuggan bara på nedre ögonlocket tycker jaq det blir mer effekt eftersom min lugg skymmer allt ovanför. Fast jag såg själv på kortet att jag hade kunnat dra upp det lite mer. Ska försöka idag. Ska lägga maken snart så jag kör på orange och koppar. Hoppas bilden blir bra så ska jag lägga upp det.

• trollsanna

Phantera
    Kameran levde sitt egna liv men bara för att du skulle få se hur det blev lade jag upp det ändå i bloggen. Nästa gång jag har orange skugga ska jag nog ha mer svart runt hela ögat. El vad tycker du?

Orange sminkning upplagd i bloggen men dock med dåliga bilder tyvärr.

• trollsanna
    Honey1982 skrev 2009-02-18 12:01:03 följande:
    trolltyg skrev 2009-02-17 09:58:25 följande: tack så mycket idag har jag lagt upp en vardagssminkning med flytande eyeliner, som ju kan vara lite trixigt att få till.
    snyggt!
  • trollsanna
    Honey1982 skrev 2009-02-21 12:25:13 följande:
    Bebislängtan82 skrev 2009-02-21 10:32:41 följande: Förutom de som tidigare inlägg skrev: www.hqhair.com (bästa utbudet tycker jag)www.cherryculture.com (ganska dyr frakt)www.kissandmakeupny.com (har bl.a nars)www.limebeauty.com (i.d)www.accessora.se www.satine.sewww.pashion.nuwww.asos.comidag har jag gjort en regnbågssminkning!mayamakeupartist.blogspot.com
    Riktigt läckra sminkningar!

Såg att du också har Vampyre från MUS. Det är verkligen en av mina favoritskuggor.
  • trollsanna
    Vhilma och Victor skrev 2009-02-25 07:59:25 följande:
    Hej! Här verkar det bara vara experter på smink! Jag skulle vilja ha lite hjälp med en bra mascara och ett bra läppglans som man kan ha till vardags! Har just nu plump från Isa Dora men känns inte bra på läpparna...
    Jag tycker Cliniques high impact mascaran är bra. Återkommer alltid till den efter att jag testat en massa som jag sedan bara blir besviken på.
  • trollsanna

Nu har jag testat ytterligare en mascara som än så länge är toppen. Håller den måttet såhär så är den bättre än min Cliniques high impact. Köpte det Italienska märket Collistar och extra svart.

Har använt mascaran i dagens sminkning som gick i mild grön färg. Finns bild i bloggen.

• trollsanna
    LMK skrev 2009-03-05 15:33:09 följande:
    Första inlägget på nya FL. Vet inte riktigt om jag gillar layouten, men man vänjer sig säkert. Vill tipsa om en blogg med helt otroliga sminkningar.Hon heter Linda H & sidan är här : micromiss.blogg.se/index.htmlMåste bara testa att rita dit ögonfransar på undre fransraden som hon gjort några gånger- så coolt!
    Det var verkligen snygga sminkningar. skulle villja få lika fina linjer som hon lyckas med. Någon som vet vad för pensel man kan göra riktgtigt smala tunna linjer med?
  • trollsanna
    Svar på #1433
    mjuik skrev 2009-03-09 18:03:01 följande:
    Fridapida: vilken då? Kollade hemsidan men hittade ingen. Linny: du brukar vara så snyggt sminkad att det känns som ett vinnande koncept att använda fingret. Jag köpte en ny mascara idag igen. Det blev Isadora Build-Up Mascara Extra Volume.Jag måste sluta köpa alla nya mascaror som kommer ut på marknaden.
    Köper också och testar mascaror. Man vill ju hitta den perfekta. Har tyckt el tycker fortfarande att Cliniques high impact är bra men nu har jag hittat en ännu bättre. Italienska märket Collistar. Mascara Infinito. Tycker den gör underverk med mina fransar.
  • trollsanna
    trollsanna skrev 2009-03-11 10:23:08 följande:
    Jag köpte min på Parelle. (dock i Luleå)
    Den kostade 185kr. Glömde skriva det. Sorry.
  • trollsanna
    trollsanna skrev 2009-03-11 10:24:29 följande:
    Den kostade 185kr. Glömde skriva det. Sorry.
    oj nu blev det många inlögg på raken bara för att jag är glömsk. Köpte färgen extra svart. Kan ju vara bra att veta.
Svar på tråden Smink smink smink!