Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink smink smink!

Karisma

Jag brukar alltid lägga min bas först, dvs foundation, bronzer och rouge. Och självklart puder då också.

Jag använder mineralfoundation och visst har jag foundation på ögat också, men ganska tunt.

Sedan lägger jag primer på hela ögonlocket. Sedan har jag kajal eller geleyeliner utmed fransraden och sedan OM jag har en cremehighlighter så lägger jag den då. Sedan ögonskuggorna och sist fyller jag på i fransraden igen, eyeliner eller en mörk skugga beroende på vilket resultat jag vill ha.

• Fridapida

Karisma

Bronzer är vad många kallar för solpuder. Men man ska inte blanda ihop det med vanligt fixerande puder. Vissa använder (tyvärr) bronzer som puder... Jag använder Laguna från NARS.

Det finns många fina bronzers i nästan alla märken. Men som med allt annat så måste man tänka på vad man själv vill ha för resultat. Jag använder min bronzer bara för att få lite liv i ansiktet. Det ska inte synas att jag har den på utan bör smälta in i ens egen färg. Det resultatet får man genom att man applicerar bronzern tunt med en stor puderborste.

Många använder för mörka bronzers och då blir resultatet därefter... Satsa på en relativt ljus och lägg hellre fler lager om du vill se liiiite solkysst ut. Jag tycker att Lancome har fina lagom glittriga nyanser. Men seriöst så har jag ingen favorit.

• Fridapida

LMK skrev 2009-01-16 10:38:08 följande:

Själv funderar jag på lördagens 30-årsfest. Blir nog lockar i håret- så klart, Trådens nya "trend"! Skall ha en svartvit klänning & svarta högklackade skor. Med smink lutar det åt lila ögon, då lite åt sotningshållet. Det borde väl bli bra? Skall försöka komma ihåg att fota det färdiga resultatet. Skall bli så kul! Längtar efter att få dansa!
    Nice! Lockar är hett! Jag gillar verkligen lila sotningar. Förut så blev det mycket med Devil dust från MUS och nu är det Mayhem från UD som jag älskar.
    OM ni tittar på let's dance så ser ni t.ex. hon som dansar med han den nya, Niklas Wahlgren. Hon hade ikväll en väldigt snygg lila sotning.
  • Fridapida

Ullis 74 skrev 2009-01-16 13:17:10 följande:

Är det någon av er som använder ID som har testat deras Primer för ansiktet? Jag bara ÅLSKAR den här tråden, synd att jag upptäckte den först för några veckor sedan! Det enda negativa är väl den enorma shoppinglusten som resulterar i en alltför tunn plånbok nu under föräldrarledigheten....Fridapida; dina sminkningar är verkligen ursnygga! Jag önskar bara att du hade närbilder på ögat...så jag kan härma dig bättre =)
    Tack! Jag försöker verkligen. MEN det är så så så svårt att få en bra bild. Jag har försökt mig på en närbild i kvällens inlägg i bloggen.

Ikväll har jag lagt in en FOTD som är lite grålila och väldigt metallisk. www.svalmarkskan.blogg.se
  • Fridapida

hot fuss skrev 2009-01-16 23:42:16 följande:

ansiktskrämer då?kom igen.tips?
    Jag gillar Dermalogicas krämer. Men för att veta vilka hudvårdsprodukter bör man uppsöka en hudterapeut för konsultation. Då får man veta vilka som passar ens hudtyp och man slipper slösa pengar på dyra krämer som man inte tycker funkar.
  • Fridapida

Liiza skrev 2009-01-16 23:37:28 följande:

Å va kul med tips. UD: Sin, Scandal, Midnight Cowboy MUS: Muffin MAC: shimmertime, Blondes Gold Ska jag kolla närmare på då, tackar, tackar
    Midnaight cowboy drar iofs inte alls åt det rosa hållet. Men det är väldigt fin.
  • Fridapida

PolarnOPyret skrev 2009-01-17 07:40:41 följande:

Blev SÅ besviken!Köpte Lumenes Eye make-up primer. Är den första primer överhuvudtaget som jag testar. Och just ögonskugga är jag så trött på att det efter ett tag blir streck där den mesta skuggan hamnar.Men det blev ju så nu med!!! Trots primer.Vad kan jag gjort för fel?Och sen har jag mascara problem, dom smular ju allihopa tycker jag. Har läst om tube mascara, dom ska ju inte smula. Men är dom svåra att applicera och att ta bort vid dagens slut?Var hittar jag nån sån.Tips på en bra sådan?
    Nej vad trist! Det är ju en av de anledningarna som man använder primer för - att ögonskuggan ska sitta på plats. Hmm... Du skriver inte rikitgt hur du gör så det är ju svårt att säga rätt eller fel om det. Men jag brukar alltid noga med att hålla ögat stängt medans primern torkar till i typ en minut. Jag sträcker upp ögonbrynet och blundar. Har de förresten en fuktkräm? Ibland så tar man för mkt och det "rinner" ner på ögonlocket och kan förstöra mejken. Hmmm... svårt att komma på ngt mer. Hoppas att du får snits på det. Jag tror nog att du kommer att komma på hur man gör.

Åh nämn inte mascara... jag är helt uppgiven! Jag älskar masterpiece (just nu max). Mina fransar blir såååå bra. Men så ser jag det - den fäller. Och inte lite! Skit! Jag blir såååå irriterad. Vad gör man? Ska jag behöva ha en primer? GAH!

Tube-mascaror fäller inte. Men de två jag provat tycker jag gav ett dåligt resultat. Jag har jämfört två i min blogg. Där kan du se vad jag tycker.
  • Fridapida

Phantera skrev 2009-01-17 06:55:21 följande:

Fridapida skrev 2009-01-17 00:51:28 följande:
    Men lite pärlemor-ljusrosa-beige-skimmrande...
    Jag tittar på den och funderar... kanske lite rosa. Men jag tycker att det rosa inte syns när man har den på. Fin är den iaf.
  • Fridapida

katarina118 skrev 2009-01-17 10:29:43 följande:

fridapidavart kan man köpa en sådan där box med massa ögonskuggor..den du ha i senaste blogginlägget??Va kosta en sådan??
    Den är köpt på Kicks. Men jag har sett den på Åhlens också, tror även att vissa Lindex har den. Viva La Diva säljs på Lindex.
  • Fridapida

Finkelkeso skrev 2009-01-17 19:45:36 följande:

är det ngn skillnad på foundation, underlagscreme och brunkräm?
    Ärligt talat är det nog mest tre ord för samma sak... eller iaf foundation och underlagskräm. Foundation är ju grund/underlag rakt översatt. Brunkräm var väl ngt man förr använde för att få lite mer färg i ansiktet men nu är det nog ingen som använder brunkräm. Men benämningen hänger väl kvar... Det vanliga uttrycket idag är foundation.
Svar på tråden Smink smink smink!