PolarnOPyret skrev 2009-01-17 07:40:41 följande:
Blev SÅ besviken!Köpte Lumenes Eye make-up primer. Är den första primer överhuvudtaget som jag testar. Och just ögonskugga är jag så trött på att det efter ett tag blir streck där den mesta skuggan hamnar.Men det blev ju så nu med!!! Trots primer.Vad kan jag gjort för fel?Och sen har jag mascara problem, dom smular ju allihopa tycker jag. Har läst om tube mascara, dom ska ju inte smula. Men är dom svåra att applicera och att ta bort vid dagens slut?Var hittar jag nån sån.Tips på en bra sådan?
Nej vad trist! Det är ju en av de anledningarna som man använder primer för - att ögonskuggan ska sitta på plats.

Hmm... Du skriver inte rikitgt hur du gör så det är ju svårt att säga rätt eller fel om det. Men jag brukar alltid noga med att hålla ögat stängt medans primern torkar till i typ en minut. Jag sträcker upp ögonbrynet och blundar. Har de förresten en fuktkräm? Ibland så tar man för mkt och det "rinner" ner på ögonlocket och kan förstöra mejken. Hmmm... svårt att komma på ngt mer. Hoppas att du får snits på det. Jag tror nog att du kommer att komma på hur man gör.
Åh nämn inte mascara... jag är helt uppgiven! Jag älskar masterpiece (just nu max). Mina fransar blir såååå bra. Men så ser jag det - den fäller. Och inte lite! Skit! Jag blir såååå irriterad. Vad gör man? Ska jag behöva ha en primer? GAH!
Tube-mascaror fäller inte. Men de två jag provat tycker jag gav ett dåligt resultat.

Jag har jämfört två i min blogg. Där kan du se vad jag tycker.