• Agamemnon

Tips på leksaker för flygresan

Vi ska flyga med dottern för första gången och jag har fått tipset att ta med två eller tre nya leksaker som hon kan upptäcka under resans gång men vad ska man köpa? De ska ju helst inte föra en massa oväsen för det uppskattar nog inte de andra passagerarna och skallror är intressanta i max. 1 min (sen är det bara spännande att se hur långt man kan kasta dem, samma med mjukisdjur).

Vad rekommenderar ni erfarna resenärer? Dottern kommer att vara 9,5 månader.

♥ Olivia 080308 ♥
  • Svar på tråden Tips på leksaker för flygresan
  • Karinski

Pekbocker. Jag har rest mycket med min son, men vid den aldern tycktes flyget vara rena somnpillret och han sov mest. Nu ar han 2,5 och BETYDLIGT aktivare

• Agamemnon
    Karinski skrev 2008-12-11 13:43:22 följande:
    Pekbocker. Jag har rest mycket med min son, men vid den aldern tycktes flyget vara rena somnpillret och han sov mest. Nu ar han 2,5 och BETYDLIGT aktivare
    Det var en bra idé, tack!  Dottern älskar böcker så jag ska se om jag hittar några roliga!

Tar gärna emot fler tips!
    ♥ Olivia 080308 ♥
  • Kaxmaja

När vi/jag har flygit med sonen har vi tagit bort några av hans favorit leksaker ca 1 vecka innan. Så har vi tagit fram dem på flygplanet igen. De har varit succe.
    När vi ¨flög till USA fick han en leksak på flygplanet oxå. Stora plastnycklar de var populära då

• FL Lisa

ett annat tips är att knyta fast ett snöre i leksaken (om det går..en bok kan ju vara aningens svår att få fast ) så kan du hålla i snöret eller knyta fast det i armstödet till stolen eller liknande och när barnet sen kommer på att det är skoj att kasta iväg leksakerna så behöver man bara dra i snöret för att plocka upp det och slipper alltså krypa omkring på flygplansgolvet

• Kaxmaja
    FL Lisa skrev 2008-12-11 15:00:58 följande:
    ett annat tips är att knyta fast ett snöre i leksaken (om det går..en bok kan ju vara aningens svår att få fast ) så kan du hålla i snöret eller knyta fast det i armstödet till stolen eller liknande och när barnet sen kommer på att det är skoj att kasta iväg leksakerna så behöver man bara dra i snöret för att plocka upp det och slipper alltså krypa omkring på flygplansgolvet
    Ja de var ett bra tips. Oj oj oj så många gånger jag hann krypa runt på golvet mellan NewYork-Sthlm sist ha ha Fast de var mest efter nappar. Då sambon glømde napp hållaren. Ja før de var ju självklart han som glømde den inte skulle jag glømma något sånt viktigt inte
  • Agamemnon

Men vad styggt att sno hans leksaker!

Hm, just nu är favoriten en sjungande och spelande rimbok som får följa med men inte i handbagaget annars är det fotbollen som gäller (inte så bra på ett flygplan ) och klossar (känns inte heller så smart). Hon har en nyckelknipa med tre plastfrukter som hon ibland tycker är väldigt kul. Den ska jag nog gömma undan, hehe!

♥ Olivia 080308 ♥
  • Agamemnon

FL Lisa: Jättesmart ju! Ska genast noteras, tack!

♥ Olivia 080308 ♥
  • FL Lisa
    Kaxmaja skrev 2008-12-11 15:02:52 följande:
    Ja de var ett bra tips. Oj oj oj så många gånger jag hann krypa runt på golvet mellan NewYork-Sthlm sist ha ha Fast de var mest efter nappar. Då sambon glømde napp hållaren. Ja før de var ju självklart han som glømde den inte skulle jag glømma något sånt viktigt inte
    haha..nej självklart var det sambons fel. Jag har faktiskt också glömt napphållaren en gång (och inte kan jag skylla på sambon heller eftersom jag reste ensam med sonen) men då knöt jag fast även nappen i ett snöre
  • FL Lisa

jag vet inte riktigt vad din lilla gillar. Men jag har en liten som älskar tekniska prylar och det får gärna vara massor med knappar på...så en gång tog jag med en miniräknare och den var kul hur länge som helst..nåja i hans värld i alla fall Tror han roade sig med den i 20 minuter i sträck.

Nu har sonen blivit lite äldre (hela 15 månader ) och vi ska ut och flyga på söndag. Visserligen bara en 2-timmars flygresa men nu för tiden har han verkligen myror i baken..så i måndags shoppade vi en portabel DVD så jag kan slå på lite barnprogram för lite lugn och ro

• Agamemnon
    FL Lisa skrev 2008-12-11 15:09:12 följande:
    jag vet inte riktigt vad din lilla gillar. Men jag har en liten som älskar tekniska prylar och det får gärna vara massor med knappar på...så en gång tog jag med en miniräknare och den var kul hur länge som helst..nåja i hans värld i alla fall Tror han roade sig med den i 20 minuter i sträck.Nu har sonen blivit lite äldre (hela 15 månader ) och vi ska ut och flyga på söndag. Visserligen bara en 2-timmars flygresa men nu för tiden har han verkligen myror i baken..så i måndags shoppade vi en portabel DVD så jag kan slå på lite barnprogram för lite lugn och ro
    Där sa du något! Vi har gett henne en gammal fjärkontroll som hon är väldigt förtjust i - den ska jag också gömma undan nu.
    Portabel DVD låter som en idé när hon blir äldre.
    ♥ Olivia 080308 ♥
Svar på tråden Tips på leksaker för flygresan