• Agamemnon

Tips på leksaker för flygresan

Vi ska flyga med dottern för första gången och jag har fått tipset att ta med två eller tre nya leksaker som hon kan upptäcka under resans gång men vad ska man köpa? De ska ju helst inte föra en massa oväsen för det uppskattar nog inte de andra passagerarna och skallror är intressanta i max. 1 min (sen är det bara spännande att se hur långt man kan kasta dem, samma med mjukisdjur).

Vad rekommenderar ni erfarna resenärer? Dottern kommer att vara 9,5 månader.

♥ Olivia 080308 ♥
  • Svar på tråden Tips på leksaker för flygresan
  • Kaxmaja
    Agamemnon skrev 2008-12-11 15:03:43 följande:
    Men vad styggt att sno hans leksaker! Hm, just nu är favoriten en sjungande och spelande rimbok som får följa med men inte i handbagaget annars är det fotbollen som gäller (inte så bra på ett flygplan ) och klossar (känns inte heller så smart). Hon har en nyckelknipa med tre plastfrukter som hon ibland tycker är väldigt kul. Den ska jag nog gömma undan, hehe!
    Har du en länk till den sjungande spelande rimboken
  • Agamemnon
    Kaxmaja skrev 2008-12-11 20:58:56 följande:
    Ja den där har några kompisar. Vi har ønskat den i julklapp
    Hoppas ni får den.  Hon vänder sidorna fram och tillbaka och vickar med rumpan i (o)takt till musiken och det kan hon hålla på med läääänge.
    ♥ Olivia 080308 ♥
  • Agamemnon
    FL Lisa skrev 2008-12-11 21:00:47 följande:
    den går väl jättebra att ha med i handbagaget på flyget. Såg dessutom ut som att man kan välja lite tystare volym så då  borde inte resten av passagerarna behöva bli helt galna heller
    Nja, även den tysta volymen kan nog vara störande, beroende på vem man sitter i närheten av...
    ♥ Olivia 080308 ♥
  • Kaxmaja
    Agamemnon skrev 2008-12-11 21:02:35 följande:
    Nja, även den tysta volymen kan nog vara störande, beroende på vem man sitter i närheten av...
    Hur lång är flygningen och vilken tid reser ni?
    Hade nog inte tagit den på nattflyget till NY Men dagsturen Oslo-Sthlm
  • Agamemnon
    Kaxmaja skrev 2008-12-11 21:03:42 följande:
    Hur lång är flygningen och vilken tid reser ni?Hade nog inte tagit den på nattflyget till NY Men dagsturen Oslo-Sthlm
    Inte direkt till NY, det får bli en annan gång. Vi flyger Stockholm <> Birmingham, ca 2,5 timmar på sena eftermiddagen/kvällen (tror planet går 16:20 eller så).
    ♥ Olivia 080308 ♥
  • Kaxmaja
    Agamemnon skrev 2008-12-11 21:07:25 följande:
    Inte direkt till NY, det får bli en annan gång. Vi flyger Stockholm <> Birmingham, ca 2,5 timmar på sena eftermiddagen/kvällen (tror planet går 16:20 eller så).
    Ja men då tycker jag de kan vara ok att de låter. Iallafall en del av resan. Ha med den och plocka fram på slutet om inget annat duger.
  • FL Lisa
    Kaxmaja skrev 2008-12-11 21:03:42 följande:
    Hur lång är flygningen och vilken tid reser ni?Hade nog inte tagit den på nattflyget till NY Men dagsturen Oslo-Sthlm
    haha...nä på nattflyget är den nog inte så uppskattad
  • Agamemnon
    Kaxmaja skrev 2008-12-11 21:08:42 följande:
    Ja men då tycker jag de kan vara ok att de låter. Iallafall en del av resan. Ha med den och plocka fram på slutet om inget annat duger.
    Det kan vara en idé, att ha den som hemligt vapen...

Men förresten, här kan vi kanske också "fiska" röster!

Tjejer (och killar, om de finns här), rösta på zezzan: www.familjeliv.se/Forum-5-178/m39233159.html
    ♥ Olivia 080308 ♥
Svar på tråden Tips på leksaker för flygresan