jag är uska visst har man varit med om en del och man har sett hur ssk måste liksom stå till svars mot läkare (ssk har oftast rätt) och en massa som ma ej bör ta upp här
men det värsta jag varit med om var förra månaden, jag åkte in privat som mamma till barnakuten efter rådgivning med upplysningen. Innan vi ens kommit in och anmält oss så kommer en sköterska fram till oss och frågar varför vi är där.. ööhh (blev paff) jo dom tyckt det på sjukvårdsrådgivningen för vi ska ta prover sa jag.. varför då? jo så berättade jag om min lilla 2 åring som haft hög feber i flera dygn (det visade sig att hon hade lunginflammation) hade jag inte sagt att vi var där för blodprover hade vi garanterat blivit hemskickade.. när vi satt i väntrummet så kom en pappa in med sin son, 8-9 år, då kom hon fram igen och frågade varför dom var där...jag hörde inte riktigt men pojken hade ont i armen och dom ville väl in och röntga antar jag, iaf träffa en läkare.. han hade haft ont 2 dar.. så klämde hon lite och sa:äh det där är bara bla bla bla så åk hem och ta en alvedon, blir det inte bättre så kom tillbaka.. pappan sa då att ja men vi har ju inte ens kommit in till läkaren, inte ens anmält oss.. nej men det kan minsann jag också bedömma sa hon
ja pappan åkte snopet hem...
tog upp det på jobbet sen och då sa en läkare att när han gick på barnakuten (läkare) så blev han ocksåchockad över hur hon gick runt och gjorde egna bedömningar och skickade hem folk!!
sen tycker jag det är riktigt tråkigt när man ringer till våran vård avd för man behöver att dom ska springa med akuta blodprover eller nått och man får till svar,ja vänta ska jag hämta en UNDERSKÖTERSKA (det måste på nått sätt poaängteras) eller så får man höra kan ni komme ner, sen får man stå och vänta i FLERA minuter på AKUTA blodprover so måste iväg!!! man får liksom svara tillbaka: nej jag står INNE på operationssalen!! patienten behöver blod, NI MÅSTE gå NU.. ja mena det är våra gemensamma patienter, varför inte bara säga, javisst nån av oss kommer med detsamma!!!!