• Anonym

Är han snål eller jag gniden???

Vi hade en försäkring som betalades från min sambos konto.
    Det drogs automatiskt 200:-/mån.

Vi betalar alla räkningar gemensamt och resten som blir över delar vi lika på.
    Det brukar bli en 1000-1200:- var i slutändan som fickpengar.

Nu har det visat sig att autogirot har inte funkat, det har inte dragits några pengar på flera månader...

Någonstans i mitt huvud snurrar det då att han borde ge mig hälften av de pengarna, eftersom det varit meningen att han inte skulle haft dem från början.

Är han girig som bara "glömmer bort" det hela, och hoppas att jag inte ska tänka på det.

Eller är jag girig/grinig bara för att han inte ens nämt att han skulle kunna tänka sig att föra över pengar till mig?

• Svar på tråden Är han snål eller jag gniden???
  • antispantis

låt han ha de pengarna men sen när det väl dyker upp en räkning ang det efter som autogirot ej funkat så ber du han betala den snällt, handlar ju inte om mycket pengar i månaden

• Heavenlyfaith

Det lär väl komma en påminnelse??

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Anonym

Nej, det gäller en försäkring som inte blivit dragen, så vi har varit oförsäkrade istället. så det kommer ingen räkning...

Han har inte ens haft koll på att den dragits, det är jag lite sur över också...

• Waldo

Det är väl inte så att han har planerat att lura dig på pengar genom att inte betala in försäkringen
    Det kan inte röra sig om så många hundralappar.
    Jag tycker faktist det låter lite småaktigt av dig

Svar på tråden Är han snål eller jag gniden???