Inlägg från: Finkelkeso |Visa alla inlägg
  • Finkelkeso

Hjälpa varandra att spara? Motivation och tips för varandra?

jag mår nästan dåligt om jag inte sparar varje månad :/
    och ändå tycker jag inte att det växer.

Lägger ni in sparandet först eller sparar ni det som blir över i slutet av månaden?

• Finkelkeso

jag sparar ca 5000 varje månad. vissa månader blir de mer. hade lite problem med att jag nallade från sparkontot innan när pengarna var slut på kortet. men far fixat så att jag alltid har ett konto som pengarna mellanlandar på :) så när det blir över 10tusen där så för jag över 10 tusen till det riktiga kontot och sen låter de andra pengarna vara kvar i fall jag behöver ta lite.

som denna månaden när hunden åkte till veterinären och det kostar 2000 :/

• Finkelkeso

Ängslig: Ja det funkar för mig känns dock lite tramsigt att ha en massa konton men va fan :) alla sätt är bra så länge det går åt rätt håll

• Finkelkeso

åh så där duktig skulle jag me vilja vara.här hemma sitter jag och beställer från ellos,halens hm mm massa krediter och grejer

• Finkelkeso

hur mkt har ni i sparkapital idag?

• Finkelkeso

from den 1/1 ska jag planera mina inköp. inget onödigt..absolut.
    det känns så lätt att ta såna beslut nu och sen när detväl kommer så går deinte :C

• Finkelkeso

jag tänkte använda hemekonomi.com sen. känns dock lite knepigt att planera så när man är sambo.

• Finkelkeso

Ängslig:

nej jag har väl inga direkta mål. Hus är väl ett famtida mål, men jag bor i göteborg, här är det svindyrt.
    det jobbiga är att jag aldrig känner mig nöjd :( vet inte vad jag ska ha pengarna till... jag drar på mig skulder som jag helte tar på avbetalning än att betalar av direkt:C

Svar på tråden Hjälpa varandra att spara? Motivation och tips för varandra?