Hjälpa varandra att spara? Motivation och tips för varandra?
Hej!
Jag hakar på. Den här månaden får jag ut ganska mycke pengar. Vet inte hur jag ska kunna spara en massa. För vissa är det inte mycke pengar men för mig är det de.
Hej!
Jag hakar på. Den här månaden får jag ut ganska mycke pengar. Vet inte hur jag ska kunna spara en massa. För vissa är det inte mycke pengar men för mig är det de.
10 000:- utöver den vanliga månadsinkomsten som jag försöker spara pengar ifrån då jag har låg fastutgift varje månad. Vet inte vad jag ska göra med de. Vet inte hur jag ska tänka.
Ja alltså de är inte exakt 10 tusen. 10 tusen nånting.
Har inga skulder. Är skuldfri sen mars i år.
Vet inte vad jag ska göra av pengarna! Har skaffat mig inredning till hemmet, min dotter har nya möbler. Vi behöver inte kläder då jag köper de när de behövs.
Julklappar ska köpas men hon har allt och sen kommer släktingar överösa henne med julklapapr i år.
60 tusen i buffert? my good! Ska du flytta till hus? jag har ingen buffert. kanske att jag ska sikta in mig på sparande med hög ränta.
Hur ser din situation ut? Har du skulder?
Jag bor i hyreslgh med relativt stor hyra men utgifter utöver hyran ligger på absolut högst tusen spänn varje månad och då är de hemförsäkring, barnförsäkring, mobilabonemang, bredband osv.
Jag vill äga en lgh eller radhus. Kanske jag sikta in mig på de för då har jag ändå ett mål.
Idag handlade jag julklappar till min skruttunge. Gick på nästan tusen spänn och sen köpte jag skinnstövlar för 300:- 50% rea assnygga är dom. Kan ta kort och lägga in sen i galleriet.
Har inget mål Farligt ju!!
Långsiktiga RADHUS
Kortsiktiga UTOMLANDSRESA
Delmål skiter jag i tror jag.
Stövlarna finns i galleriet
5 tusen om jag bara tänker mig räkningar, hygienpengar och matpengar.
Nu är julklappar köpta så då aa 5 tusen
Weeeeee!!