Inlägg från: Anonym (Slösa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Slösa)

Hjälpa varandra att spara? Motivation och tips för varandra?

Här passar jag nog in. Jag är en riktig slösa, eller jag OCH min sambo ska jag väl säga. Vi gillar att handla bda två, och tänker alltid att det väl "ordnar sig" senare.
    Nu gör det inte alltid det längre, utan vi har börjat få problem med att betala det vi skaffar oss.
    Vi är sjukskrivna bägge två, och har tre små barn.

I dagens läge ser våra skulder ut såhär:

Huslån 2.6 milj
    Billån 124.000
    Blancolån 93.000
    Icakort 12.000
    Lindexkort 6000
    Shellkort 9000
    Barnens Hus 21.000
    Resurs Supremecard 40.000
    Resurs Sepremecard 25.000
    Resurskort 25.000
    Resurskort 25.000
    SEBkort 15.000

Utöver det här har vi fasta räkningar på  runt 15000:-/mån (el, telefon, försäkringar, bensin, mat)

Det är ganska knivigt att få det att gå runt, men vi har bestämt att hålla i slantarna nästa år. Inte handla i onödan och betala av på skulderna istället. Hittills har vi gjort så att vi betalar av på skulderna, och använder korten direkt igen. Skitdumt!!!!!

• Anonym (Slösa)
    Anonym (Slösa) skrev 2008-12-30 23:37:28 följande:
    Här passar jag nog in. Jag är en riktig slösa, eller jag OCH min sambo ska jag väl säga. Vi gillar att handla bda två, och tänker alltid att det väl "ordnar sig" senare.Nu gör det inte alltid det längre, utan vi har börjat få problem med att betala det vi skaffar oss.Vi är sjukskrivna bägge två, och har tre små barn.I dagens läge ser våra skulder ut såhär:Huslån 2.6 miljBillån 124.000Blancolån 93.000Icakort 12.000Lindexkort 6000Shellkort 9000Barnens Hus 21.000Resurs Supremecard 40.000Resurs Sepremecard 25.000Resurskort 25.000Resurskort 25.000SEBkort 15.000Utöver det här har vi fasta räkningar på  runt 15000:-/mån (el, telefon, försäkringar, bensin, mat)Det är ganska knivigt att få det att gå runt, men vi har bestämt att hålla i slantarna nästa år. Inte handla i onödan och betala av på skulderna istället. Hittills har vi gjort så att vi betalar av på skulderna, och använder korten direkt igen. Skitdumt!!!!!
    Glömde ju.......

Jag håller som bäst på att städa ur i gamla lådor och garderober, och allt som inte behövs här längre ska säljas på Tradera. Jag gör det till och från, och vet att det är ganska lätt att få in ett par tusen där, så såna pengar ska läggas direkt på nån av krediterna.

Skönt att få rensat både i hemmet och ekonomin.
  • Anonym (Slösa)
    Anonym (gullan) skrev 2009-01-02 08:47:20 följande:
    Anonym (Slösa) skrev 2008-12-30 23:37:28 följande: Men måste fråga, de krediterna du tagit upp, är det den summan ni har möjlighet att använda, eller är det alltså uppe i så mkt? förstår du hur jag menar.. de beloppen du skrivit ner, är det alltså den UTNYTTJADE delen av kreditkorten? ojoj.. :)
    Tyvärr så är det de de summorna vi har utnyttjat som jag skev. Mycket att betala tillbaka alltså. :-/
  • Anonym (Slösa)
    Mamma och son skrev 2009-01-03 21:53:02 följande:
    Vet du vilken av dom ni har mest ränta på?
    Ja, det är de två Supremecarden som har högst ränta.
Svar på tråden Hjälpa varandra att spara? Motivation och tips för varandra?