Angelica 3 barn skrev 2009-01-28 15:07:35 följande:
Å, jag får tacka jag med . Känner att man är lite ensam i situationen och behöver höra att det finns fler. Jag ska verkligen försöka tänka på alla stressade o udda situationer när jag fyller i ansökan. irre42 Skönt att höra att det funkade bättre m att byta skola. Hur hanterar din dotter att hon inte är som alla andra nu under tonåren?
hon hade det jätte jobbigt efter som hon fick sin dignos i samband med pubeteten, hon är forfarande ofta lessen över att hon annorlunda.det jag har sagt till henne genom åren är att hon är lika smart som alla andra men att det tar längre tid för henne att lära sig saker och tänk på att vi alla är olika och att samhället behöver sånna som henne för att de ska förstå och lära sig av sånna som henne . största problemet för oss är nog omivningen då dessa funktionshinder inte syns så väl utan dessa barn uppfattas oftast som störiga,problembarn, då hon inte känner värme och kyla kan hon springa ut i kort ärmad tröja på vintern om man inte är på vakt, detta leder till att peroner i omgivningen som inte känner till dessa problem kan göra anmälningar på en. vi har mycket struktur och var sak har sin plats vilket gör allt lättare för henne.