10 år och Asperger
kikar in...
Har en son på 15 och en dotter på 9 som båda har AS. Sonen fick sin diagnos när han var 6 och dottern när hon var 5.
Delar gärna med mig av erfarenheter och tar tacksamt emot era.
kikar in...
Har en son på 15 och en dotter på 9 som båda har AS. Sonen fick sin diagnos när han var 6 och dottern när hon var 5.
Delar gärna med mig av erfarenheter och tar tacksamt emot era.
Kan oxå tillägga att båda har ADHD med och medicineras med concerta...
Det här med funderingar kring döden känner jag igen. Visst har alla barn det oavsett diagnos eller inte men tror det kan bli aningen mer med AS barn.
Min son pratade mkt om att inte vilja leva (gör ibland fortfarande) min dotter drabbas periodvis av en slags dödsångest då hon tror att hon eller jag kommer att dö under natten (att hjärtat ska stanna)
Min dotter e väldigt ängslig av sig och vi får hålla henne borta ifrån nyheter av alla dess slag tidningar/tv och alltid tänka på vad vi säger för att inte i "onödan" skapa oro och rädslor hos henne.
Emilias diagnos kom mer som en chock, vi trodde ju inte alls att det var något annorlunda med henne. Förmodligen pga att vi var så fokuserade på allt omkring Sebastian.
Men när de började utreda henne föll bitarna på plats mer och mer. Hon är min lilla prinsessa och jag vill ha henne precis som hon är!