Antiskällhalsband
Är det någon härinne som har testat s.k. antiskällhalsband på sin/sina hundar?
Tycker ni det har gett önskad effekt? Kvarstod skällandet när ni tog av halsbandet?
Är det någon härinne som har testat s.k. antiskällhalsband på sin/sina hundar?
Tycker ni det har gett önskad effekt? Kvarstod skällandet när ni tog av halsbandet?
Har en haft en dagishund som jag även passade lite hemma som hade antiskällhalsband.
Hon skällde inte med halsbandet på, men så fort det var av så fattade hon ju självklart det :) Fast då behövde man bara visa halsbandet så tystnade hon..
Men, hundar är kloka.. Svårt det där.
I vilka situationer skäller hunden ? På folk ute, eller ensam hemma eller vad ?
Jag köpte ett sådan halsband till min vovve. Hade bara hört gott om det. Att det fungerade på alla hundar och det var SÅÅÅÅ bra. Skitsnack säger jag. Totalt 1300:- kostade det med refill, batteri osv. Det hjälpte inte ett smack. Så det var pengar rätt ut i östersjön.
Vad är det? Har inte hört talas om ett anti-skäll-halsband. Ger det el-chocker eller vad?
Undrar också.:)
Vi har hyrt och de har funkat lite.
Hon skäller inte lika kraftig nu.
Ska hyra de igen en längre period.
Du kan juh kolla med dina djurbutiker om dom hyr ut.
Jag ska låna ett halsband av en vän men var lite nyfiken på hur väl andra tycker att de fungerar. Förhoppningsvis får jag samma effekt som MrsK - mindre intensivt skällande.
Tack för era svar! Fler???
Hittade för ett tag sedan på nå´n svensk sida ett antiskällhalsband som fungerade med nå´nslags ljudsignal som skulle vara obehaglig för hunden. Förstod på det jag läste att det skulle vara effektivare än citronvarianten. Men jag minns ju inte var jag läste om det, suck. Priset var nersatt till 1000 kr i alla fall... Ska leta lite ifall jag hittar dit igen.