350mg voltaren?
Hej!
Har en förbannad mensvärk. Äter voltaren som jag fått utskrivet av läkare. Alltså 50mg tre gånger om dagen.
Senaste tiden har det inte räckt. Jag har fått ta 100mg per gång och ibland var tredje timme.( två första dagarna ) Och inte ens då är jag smärtfri, utan det är bara hanterbart...
Sen kl 02 i natt har jag nu "hällt" i mig 14 tabletter vilket är 350mg. Jag vet att det är skitmycket och jag vill inte ta men vad ska jag göra? Nyss så vågade jag inte ta fyra utan försöker klara mig på två.. Jag tror inte det går. Känner kramperna börjar komma.... Om jag inte får smärtlindring så får jag så ont att jag kräks, krampar osv.
Har ringt läkarassistenten och förklarat att jag måste ta 4 25mg varje gång ca var tredje timme. Hon tycket inte det lät så bra, speciellt inte eftersom jag blir lite illamående av tabletterna. Jag skulle få byta till en annan sort. Starkare och förhoppningsvis mer skonsam mot magen.
Läkaren skulle ringa mig men har inte gjort det. *suck*
Nu undrar jag om det är någon som vet hur mycket voltaren man kan äta på en dag utan att det blir skadligt ( livshotande )
Och om det är någon som har koll på vilka andra tabletter man kan äta. naproxen var tydligen en. Men den lät i mitt tyckte ganska som en ganska mesig tablett. Jag vill ju ha smärtlindring annars är det ingen idé...
Alla andra dagar i månaden är jag helt tablettfri, tar inte ens alvedon. Utan det är bara de här två-tre första dagarna.
Hjälp...