Hur gör jag för att sluta skrika på mina barn?? *Snälla råd*
Jag hatar mig själv...
Jag kan inte sluta skrika på mina barn. Jag blir så arg och känner sådan frustration. Istället för att skrika ut i tomma luften så skriker jag till mina små pojkar. Som båda är under 2 år.
Vad jag än säger till dem, gör de precis tvärtom. Även fast jag sitter ner och leker med dem så duger det bara i max 30 minuter, sedan är det tillbaka till "aj aj", "inte där". "sluta". "Gör inte så".
Jag har knäppt dem lätt på handen för att markera att det de gör med just den handen i den stunden är fel.
Och det är enbart då det kommer till något som är farligt för dem, inget vanligt aj aj.
Men vi säger nu att jag har sagt nej, som idag, hela dagen. från tidig morgon (inget dagis idag). Och nu på eftermiddagen orkar jag inte mer. Jag har huvudvärk så det sjunger i öronen på mig, ena ungen hänger i spisen, andra ungen klättrar på databordet..å jag skriker...
Efterår bara gråter jag, känner mig som en hemsk mor.
Vad kan jag göra för att sluta skrika på mina barn? Känns varje gång som att det är JAG som har förlorat. Förlorat deras respekt eftersom att det fortfarande inte lyssnar på det jag säger...
Det där förbannade köket vill jag bara låsa igen. Trots alla jävla säkerthets prylar från IKEA och babyland så får de tag i alla bestick, och gömmer dem och alla kastruller och, ja U name it!
Får panik och vill inte vara förälder just nu. Kan inte kontrollera dem, hur ska jag kunna kontrollera nummer tre som kommer inom kort???
(Ni som vill hoppa på mig nu om föräldraskapet hit och dit kan hoppa det, jag mår redan tillräckligt dåligt psykiskt och behöver inte må sämre, startar denna tråd enbart för att få peppning och tips på att bli en bättre mor)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 16:23
Kan tilläga oxå att jag inte vill stänga dörrar utan ha öppet hem där de ska kunna vara men att de ska lära sig lite mer. Även fast det är barnanpassat.
PLus så bits och rivs den mindre av dem. Hur får man bort det`?