Inlägg från: mandelblomma |Visa alla inlägg
  • mandelblomma

sa ja till dottern som vill tatuera sig

Lite märkligt, någon ställde en sån fråga här på forumet i en tråd och det vr ett himla hallo.
    Nu kom dotter lite emr på allavar och frågade om hon fick tatuera en liten sak elle symbol som betyder mycket för henne på ett diskret ställe.
    och ja sa ja, men hon får göra deti sommar när hon fyller 16 år :)

• Svar på tråden sa ja till dottern som vill tatuera sig
  • mandelblomma

Tyche82 skrev 2008-12-12 20:54:36 följande:

Lite ot: Får man tatuera sig innan 18 år? 
    I målsmans sällskap och att båda två då kan styrka sin identitet, då får man tatuera sig som 16 åring.
  • mandelblomma

Pappatilltwins skrev 2008-12-12 21:08:06 följande:

mandelblomma skrev 2008-12-12 20:59:55 följande:
    Seriösa tatuerare godtar inte målsmansgodkännande.Det är 18år som gäller hos seriösa oavsett om mamma säger ja eller inte.
    nej vi har redan kollat det.
    Hon har en navelpircing som en mycket känd etablerad tatuerar och pircare gjort.
    han tatuerar 16 åringar OM de kan styrka ID och har målsmans sällskap med sig :)
  • mandelblomma

Pappatilltwins skrev 2008-12-12 21:11:36 följande:

Tycker det är ansvarslöst av en förälder att böja sig för sånt.Det är en ung "vuxen" det gäller, de är inte vuxna och ofta (alltid) ångras dessa motiv och kladdas över med större tatueringar efter några år.Det finns en anledning till åldergränsen. Det är ingen lag på den men seriösa tatuerare ser ju att unga gör cover-ups och tar bort dem.Därför har seriösa tatuerare 18års gräns.
    hon ska tatuera in en symbol som minne för sin pappa, så jag tycker vare sig det är ansvarslöst eller tror att hon kommer ångra det.
  • mandelblomma
    iser skrev 2008-12-13 13:13:03 följande:
    Såg nu att det handlade om ett minne efter hennes pappa. Då är det ju kanske anorlunda mot hur det var för mig som ville tatuera in FRONT242 på vristen
    nej det skulle jag inte heller sagt ja till :)
  • mandelblomma

ragatan skrev 2009-01-04 13:46:20 följande:

Gillar själv tatueringar. Men 16 är ungt. Och om tatueringar till minne av hennes pappa är så viktig för henne, spelar det ingen roll om hon måste vänta 2 år till på den. Allt som verkligen betyder något, som inte är en nyck eller en övergående impuls, är värt att vänta på.
    fast det köper ju inte riktigt en tonåring ändå även om jag som vuxen kan se det så...:)
Svar på tråden sa ja till dottern som vill tatuera sig