• Skillnad

Massageterapeut -> Svenska hälsoteamet?

Hej!
    Jag har sedan ett tag tillbaka tänkt utbilda mig till massageterapeut. Så till våren blir det att söka.
    Är det någon som utbildat hos Svenska hälsoteamet? Eftersom de har en kurs på 1 år i Umeå funderar jag på den. Dock har jag fått höra att Axelsons ska vara överlägset bäst och att det är lättast att få jobb om man studerat hos dem. Saken är ju den att jag ska bo i Umeå, och där verkar inte Axelsons finnas...
    Sedan, är det någon som vet om det stämmer att man har svårt att bli anställd att jobba med massage om man har synliga tatueringar? (stora, på underarmen)
    Tacksam för svar!

• Svar på tråden Massageterapeut -> Svenska hälsoteamet?
  • 3 hjärtan

Jag har läst till massageterapeut, dock inte på svenska hälsoteamet eller på axelsson, har däremot hört ganska mycket dåligt om axelsson, att de inte är seriösa. Så jag valde inte dom. Du bör välja en utbildning där du blir av svenska branschrådet certifierad massageterapeut.
    Innan du utbildar dig bör du vara medveten om att de absolut flesta massageterapeuter är egna företagare, även om de finns under ett företagsnamn har de sitt egna därunder. Dvs att du sköter dig precis som egen företagare med bokföring osv, men du får använda någons företagsnamn och tillsammans sköter man reklam och sådant.

• Skillnad
    Svar på #1
    Jaha! Tack för svaret, det var första gången jag hört något sådant om Axelsons, hade tidigare bara hört att de var att föredra.
    Och jaha igen, det var värdefullt att veta... betalar man isf det företaget för att stå under deras namn?
  • 3 hjärtan

Nej, det är mer att du hyr ett rum i lokalerna som har det namnet. Så man betalar hyra, man sköter sin egen bokföring, men tillsammans sköter man resten. Tillsammans sköts bokningar av patienter, reklam mm.
    Jag kan inte svara för hur Axelsons är idag, det här är vad jag hörde runt tiderna jag utbildade mig 2005.

• Myror i brallan

Min svägerska har utbildat sig till massageterapeut hos svenska hälsoteamet och just i Umeå och hon var jätte nöjd och har jobb så det räcker... jätteduktig! Inboxa mig om du vill att jag ska vidare förmedla din mejl så får du prata med någon som har gått det du ska gå! Om hon har tid att svara vill säga!

• Skillnad
    Svar på #4
    Oh, ja, gud vad bra! Inboxar dig lite senare om det
  • lillalitenjag

Jag har utbildat mig till massageterapeut genom svenska hälsoteamet, tror de är nya lärare mot när jag gick men det var jättekul och väldigt lärorikt! fanns en kurs som var lite halvflummig men annars så =)
    Har inte jobbat något efter utbildningen då jag fick barn strax efter...

♥Tilde 2007♥
Svar på tråden Massageterapeut -> Svenska hälsoteamet?