Att "blanda" guld och silver
när det gäller smycken o sånt, tycker du det är ok att blanda guld och silverringar/armband? eller ser det fult ut?
när det gäller smycken o sånt, tycker du det är ok att blanda guld och silverringar/armband? eller ser det fult ut?
Helt okej och ibland snyggt. Det finns ju smycken som består av både och...
jag brukar göra det, snyggt om man frågar mig!
då ser inte guld tantigt ut som det kan ibland göra beroende på smycken och silver inte lika "billigt" ut!
Apfult, tycker jag. Jag har aldrig gillat det. Har alltid bara burit det ena eller det andra (eller nej, jag har blandat silver och vitt guld för att vara ärlig).
Äntligen
Lite svårt........beror så mycket på vem som blandar och hur och allt det.
Men i princip är svaret nej.Men ändå inte så enkelt:/
Så jag kan inte rösta för det fanns inget annat som alternativ.
Apfult.
Apfult, men jag gillar när man blandar vitt och rött guld isamma smycke.
Jag tycker att det är skitfult verkligen!
Skitful, ser ut som om man är lantlolita. Man ser ut som en lantlolita om man har för mycket guld på sig också.
Fult
Jag gör aldrig det, kan inte ens ha en klocka med silverdetaljer eftersom jag alltid har mina vigsel och förlovningsringar och mitt kors i guld på mig.
snyggt tycker jag. Vitt guld är ju väldigt snarlikt silver och vitt och gult guld blandas ju i smycken så varför inte blanda guld och silver?
fast för det mesta håller jag mej till en sort... Och till vardags har jag bara förlosningsringen som är i guld.
Snyggt! Gillar inte sådana generella regler överhuvudtaget, en person med lite känsla för stil brukar kunna matcha det mesta
FULT!!
mina förlovningsrin och vigselring är guld, mitt halsband är silver. gör mej inte ett dugg. smaken är som baken delad.
ta det som du tycker är snyggt..
Blanda guld och silver på kroppen rent generellt? T.ex. ett halsband i guld och ett annat i silver? Eller en ring i guld och den andra i silver? Det tycker jag ser lite tokigt ut! Men jag tycker inte heller det är snyggt om man har för mycket smycken på sig... tycker det räcker om man har nån ring på varje hand, och ett eller två halsband... (fast samma material då)
Det KAN vara läckert om man blandar olika material en t.ex en ring... lite såhär... (hoppas bilden kommer med, annars finn den i mitt arkiv!)