Inlägg från: köttbullelydnad |Visa alla inlägg
  • köttbullelydnad

Beauceron, vad vet ni om rasen?

Inte ett skit

• köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-13 17:06:56 följande:

Men va fasen svarar du i denna tråden för då!!!!!Det där har jag alltid velat skriva till nån men inte vågat förut.
    Du frågade ju
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-13 17:10:08 följande:

I know.... Nehe.. ingen som vet nåt om min nya ras kärlek... är väl bara att gräva ner sig och ge upp.... Troligt... Nu ska jag gå o äta fiskgratäng kram kram
    Ska höra med vår instruktör vad hon vet, hon brukar ha en jävla raskoll så länge det inte handlar om småhundar
  • köttbullelydnad

Well, det enda jag fått reda på såhär långt är "kräver fast uppfostran, mycket stimulering/aktivering och en underbar, lättjobbad ras". Låter ju rätt okej

• köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-13 20:40:09 följande:

Jag hatar ordet fast uppfostran... Va fan betyder det, behöver inte alla hundar det?Explain please...
    Jooo, det är mitt intryck iaf, om man vill kunna leva tillsammans med den oavsett ras "Fast uppfostran" brukar väl för det mesta innebära att man ska vara väldigt konsekvent, veta vad man gör, vara en tydlig och bra ledare, etc?
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-13 20:43:21 följande:

Veta vad man gör????Helt kört för mig alltså.... shit... gillade ju verkligen rasen.
    Hahahaha! Du vet ju tillräckligt för att kunna ha en "vek" hund (vilket brukar vara det svåraste), då borde det inte vara särskilt svårt för dig att ha en "icke-vek" hund
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-13 20:48:10 följande:

Sant, du skulle se hans utlåtande från mentalbeskrivningen... Ordet extremt stod före varje punkt.Extremt osäker, extremt kontaktsökande, extremt svårt att släppa rädsla osv... Förutom på jaktlusten, där stod det att den inte fanns. Visst ja, aggressioner hade han inte överhuvudtaget, han skällde till vid ett tillfälle och "ledaren" trodde han blev aggressiv men upptäckte ganska fort att min jycke ropade på mamma.
    Hehehe, ja, jag tror personligen att en sådan hund kan vara nog så mkt jobbigare att jobba med än en "stöddig" hund Och har man en gång haft en "stöddig" hund är det svårt att ställa om sig för att föra en 'vek', jämfört med tvärtom. Det blir lätt att man är lite för hård mot den 'veka'. Det kommer gå bra och alldeles supergalant för dig vilken hund du än sätter gaddarna i
    Nu ska Ola få sin spruta *usch* och sambon vill att vi tittar på "Dansbandskampen" *uuurk!*
  • köttbullelydnad

Fast bara för att någon hund i en ras är vek så innebär det ju inte att hela rasen är det

• köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-14 21:41:39 följande:

Jooohoooo.... Klart det är så...
    Ahh, just ja... Sorry, glömde Råkade tro att jag besitter kunskap - my bad. Sorry
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-14 21:45:53 följande:

Att du inte skäms...Alla gula hundar är oxå osäkra, har jag lärt mig.
    Mmm, och alla hundar som är svarta i gommen är livsfarliga... *phew*... Ska dra nåt gammalt över mig nu
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-14 21:49:30 följande:

Nä nu ska jag ta o sätta mig i soffan och stirra in i väggen tror jag. Min bästaste kompis fick hjärtstillestånd imorse och de får inte igång henne igen, så min hjärna går på högvarv och jag vill bara att min telefon ska ringa med goda nyheter...
    WHAT?! Oj... Håller tummar, tassar och tår för positiva besked! *Styrkekram*
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-14 21:51:51 följande:

Tackar... det kommer gå bra. Det måste det göra.
    Klart det gör!
  • köttbullelydnad

Rottis77 skrev 2008-12-15 10:07:33 följande:

Absolut inte, men jag tycker att många av just denna rasen är det tyvärr, för annars verkar det vara en rolig ras att jobba med.
    Påminner mkt om schäfern då
Svar på tråden Beauceron, vad vet ni om rasen?