• Hundtok

Beauceron, vad vet ni om rasen?

Skriv allt ni vet om rasen, inte sånt ni läst eller hört utan sånt ni varit med om och upplevt själva.

• Svar på tråden Beauceron, vad vet ni om rasen?
  • Hundtok

Veta vad man gör????

Helt kört för mig alltså.... shit... gillade ju verkligen rasen.

• köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-13 20:43:21 följande:

Veta vad man gör????Helt kört för mig alltså.... shit... gillade ju verkligen rasen.
    Hahahaha! Du vet ju tillräckligt för att kunna ha en "vek" hund (vilket brukar vara det svåraste), då borde det inte vara särskilt svårt för dig att ha en "icke-vek" hund
  • Hundtok

Sant, du skulle se hans utlåtande från mentalbeskrivningen... Ordet extremt stod före varje punkt.

Extremt osäker, extremt kontaktsökande, extremt svårt att släppa rädsla osv...

Förutom på jaktlusten, där stod det att den inte fanns.

Visst ja, aggressioner hade han inte överhuvudtaget, han skällde till vid ett tillfälle och "ledaren" trodde han blev aggressiv men upptäckte ganska fort att min jycke ropade på mamma.

köttbullelydnad skrev 2008-12-13 20:44:23 följande:
    Hundtok skrev 2008-12-13 20:43:21 följande:
    Hahahaha! Du vet ju tillräckligt för att kunna ha en "vek" hund (vilket brukar vara det svåraste), då borde det inte vara särskilt svårt för dig att ha en "icke-vek" hund
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-13 20:48:10 följande:

Sant, du skulle se hans utlåtande från mentalbeskrivningen... Ordet extremt stod före varje punkt.Extremt osäker, extremt kontaktsökande, extremt svårt att släppa rädsla osv... Förutom på jaktlusten, där stod det att den inte fanns. Visst ja, aggressioner hade han inte överhuvudtaget, han skällde till vid ett tillfälle och "ledaren" trodde han blev aggressiv men upptäckte ganska fort att min jycke ropade på mamma.
    Hehehe, ja, jag tror personligen att en sådan hund kan vara nog så mkt jobbigare att jobba med än en "stöddig" hund Och har man en gång haft en "stöddig" hund är det svårt att ställa om sig för att föra en 'vek', jämfört med tvärtom. Det blir lätt att man är lite för hård mot den 'veka'. Det kommer gå bra och alldeles supergalant för dig vilken hund du än sätter gaddarna i
    Nu ska Ola få sin spruta *usch* och sambon vill att vi tittar på "Dansbandskampen" *uuurk!*
  • Hundtok

Jaja.. leave me here med alla som jag inte pratar med...

Ska nog sätta mig och tycka synd om mig själv med en skål ostbågar.

köttbullelydnad skrev 2008-12-13 20:51:56 följande:
    Hehehe, ja, jag tror personligen att en sådan hund kan vara nog så mkt jobbigare att jobba med än en "stöddig" hund Och har man en gång haft en "stöddig" hund är det svårt att ställa om sig för att föra en 'vek', jämfört med tvärtom. Det blir lätt att man är lite för hård mot den 'veka'. Det kommer gå bra och alldeles supergalant för dig vilken hund du än sätter gaddarna i Nu ska Ola få sin spruta *usch* och sambon vill att vi tittar på "Dansbandskampen" *uuurk!*
  • sinkadus

Min kompis hade en Beaucerontik, man ser dem inte så ofta... Arbetsvillig hund, social och glad, kräver som många andra tsora arbetande hundar konsekvens och tydligthet och stimulans... men vilka hundraser gör inte det?

Jag skulle kolla med några uppfödare av rasen för att få en bra beskrivning.

• ModestyB

Sant, du skulle se hans utlåtande från mentalbeskrivningen... Ordet extremt stod före varje punkt. Extremt osäker, extremt kontaktsökande, extremt svårt att släppa rädsla osv... Förutom på jaktlusten, där stod det att den inte fanns. Visst ja, aggressioner hade han inte överhuvudtaget, han skällde till vid ett tillfälle och "ledaren" trodde han blev aggressiv men upptäckte ganska fort att min jycke ropade på mamma.
    Har du en Boxer?;)
  • Hundtok

sinkadus skrev 2008-12-14 00:17:13 följande:

Min kompis hade en Beaucerontik, man ser dem inte så ofta... Arbetsvillig hund, social och glad, kräver som många andra tsora arbetande hundar konsekvens och tydligthet och stimulans... men vilka hundraser gör inte det?Jag skulle kolla med några uppfödare av rasen för att få en bra beskrivning.
    Jo jag ska göra det när det närmar sig att skaffa ny hund. Nu är jag bara nyfiken.
  • Hundtok
    Ne, ingen boxer. En blandras.

Men inte är väl boxer så kända för att vara veka, är inte de lite tvärtom?
    ModestyB skrev 2008-12-14 03:35:56 följande:
    Har du en Boxer?;)
  • Morbid Mistress

Att de har en extra sporre och att de gärna ligger med tassarna i kors

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
Svar på tråden Beauceron, vad vet ni om rasen?