• Anonym (vill!)

Hur kickstarta viktnedgång?

Nu vill jag inte gå upp mer!

Så nu ska jag ta mig tusan börja gå ner och börja äta nyttigare och gå mer.
    Hur ska jag kickstarta min viktnedgång?
    Vad finns det för lättlagat smalmat som inte bara är grönsaker?
    Visst ska man ha 3 fasta stora måltider? och inget små ätande?

Tips tips!

• Svar på tråden Hur kickstarta viktnedgång?
  • Anonym (Matglad)

Hej,

Gör som jag..Jag gick med i Viktklubb.se den var suverän. Och det bästa med det var att jag tog egna recept ibland, jag söker bara på arla.se klickar i smala och söker på kyckling, kött, fisk, korv mm. Då äter vi i  princip som vanligt.
    Den största förändringen jag gjorde var nästan att jag började äta frukost (har alltid varit dålig på det) Så 3 mål om dagen och kanske ett mellanmål med frukt. Jag gick ner från 65 till 57 på 2 månader..

• Höströd

Hej!

Jag ville också gå ner i vikt och i den vevan fick jag ett jobb som jag cyklar till varje morgon, det tar ca 20 minuter vid snabb cykling...jag har heller inga växlar på min cykel. Det fick mig att gå ner 1 kg på en och en halv vecka, samtidigt åt jag regelbundet, samma tid varje dag. Om man nu vill äta lite nyttigare, håll dig till fisk, ris kokta grönsaker bönor och nötter.

När jag äter nyttigt äter jag jasmineris, kokta grönsaker och en burk tonfisk i vatten. Tar multivitaminer.

Sen jag började i mitten av oktober har jag gått ner 3 kg BARA på cykling och äta regelbundet..har ätit som vanligt.

Men jag är ingen kostexpert så det här är det enda jag kan tpsa dig om.

Lycka till!

• Anonym (vill!)

Tack för tipsen!

Väger idag 75kg och är 166 lång. Målet är 65, sen om jag går ner mer efter det är det bara ett plus men inget jag kommer stenhårt kämpa för då 65 duger fint för mig.

Cykla vore en bra ideé, då måste jag bara köpa en cykel =p
    Viktklubben har jag varit inne och tittat på lite..

Viste inte att arla hade sånt! Då ska jag direkt in dit!

Älskar mat, spciellt kött men älskar också kyckling..

Får man äta coscos?

Vad är det man ska äta till frukost?
    Får man dricka juice som tex bravo?

Det största vi har börjat med här hemma är att sluta med cola på vardagar.
    endast helger. Nu är det bara sötsakerna som ska väck på vardagarna.
    Men det är svårt, älskar att tugga på saker...
    Nötter kan jag inte äta då jag är allergiker =/

• Anonym (Matglad)
    Anonym (vill!) skrev 2008-12-13 11:30:03 följande:
    Tack för tipsen!Väger idag 75kg och är 166 lång. Målet är 65, sen om jag går ner mer efter det är det bara ett plus men inget jag kommer stenhårt kämpa för då 65 duger fint för mig.Cykla vore en bra ideé, då måste jag bara köpa en cykel =pViktklubben har jag varit inne och tittat på lite.. Viste inte att arla hade sånt! Då ska jag direkt in dit! Älskar mat, spciellt kött men älskar också kyckling.. Får man äta coscos?Vad är det man ska äta till frukost?Får man dricka juice som tex bravo? Det största vi har börjat med här hemma är att sluta med cola på vardagar.endast helger. Nu är det bara sötsakerna som ska väck på vardagarna.Men det är svårt, älskar att tugga på saker...Nötter kan jag inte äta då jag är allergiker =/
    Couscous får du äta i mängder!

Slutade också med cola..Det älskar jag så det var den svåraste biten. Glömde nämna att jag numera dricker mycket kolsyrat vatten i stället.

Lycka till!
  • Anonym

Att överhuvud taget dricka mycke vatten är bra när man vill gå ner i vikt. mkt frukt, toppen att byta ut sötsakerna med.
    Ägg till frukosten funkade bra för mig, höll mättnaden länge.

Grundregeln är ju att förbruka mer kalorier än vad man stoppar i sig. Tycker du om att motionera, hitta ngn träningsform du tycker om.

Lycka till!! :)

• Höströd

Cykel - köp billig på blocket.se
    Frukost - Havregröt gjord på vatten (vissa gör med mjölk) ha krossade linfrön, solrosfrön naturell och russin alt torkad persika.

Sötsug - ät frukt, banan är söt, torkad frukt, rosta naturella solrosfrön i stekpannan med lite olja och salt.

Se till att undvika socker och sötningsmedel i juice.

en sak som kan bygga muskler samtidigt som du går ner i vikt är ett sånt där långt gummiträningsband (vet inte vad det kallas)

Kyckling går jättebra

• Anonym (.......)

nötter är inte särskilt bra när man räknar kalorier så de gör inget att du e allergisk.. ( de e ja med) har gått ner 17kg med viktklubb... nu går ja ju tyvärr upp igen.. är gravid men får ta resten sen =)

• fillie

om du verkligen vill gå ner med en kickstart....så kör lchf! man mår bättre, minskar mkt i omfång och tar bort sötsuget, du slipper vara hungrig!

Neo 070928 & William 080901
  • Anonym (vill!)

Många bra tips här! Då har jag söndagen på mig att planera då på måndag så börjar mitt hälsosammare liv =)

Svar på tråden Hur kickstarta viktnedgång?