• MarieHJ

Tycker du det är naturligt med pappor som ammar sina barn?

Jag tog denna diskutionen ur en annan tråd.
    Jag fick höra att det är tydligen vanligt med pappor som ammar(Har jag missat något?)
    Visst har jag hört att män kan producera mjölk, men att det är meningen att dom ska amma?

Spädbarn kan också producera mjölk i början, men det är väl inte meningen att dom ska amma?

• Svar på tråden Tycker du det är naturligt med pappor som ammar sina barn?
  • Trileia

Det stod väl inget om att det var vanligt?
    Det stod väl bara att det går, om omständigheterna är sådana att det behövs?
    I Sverige behöver knappast någon bebis ammas av sin pappa.. men det finns ju faktiskt fler länder på jordklotet. Har jag hört.

• God Is A Girl

Vanligt? njää
    Onaturligt? njää det tycker jag inte heller.

• Vasen

Om det är biologiskt möjligt så är det väl rimligtvis även naturligt?

Vanligt att pappor ammar? Nej, ovanligt skulle jag tro.

Meningen att de ska amma?
    Inte vet jag. Jag tror inte det finns någon mening i livet överhuvudtaget, men det verkar ju skumt att män har bröstvårtor om de nu inte ens i undantagsfall skulle kunna amma ett barn eller två? Och såna fall finns det ju trots allt.

• Blixa

Det är ovanligt men går det så är det väl roligt tänker jag. Vad jag vet så kan dock inte alla män amma.

• MarieHJ

Trileia skrev 2008-12-13 13:38:10 följande:

Det stod väl inget om att det var vanligt?Det stod väl bara att det går, om omständigheterna är sådana att det behövs?I Sverige behöver knappast någon bebis ammas av sin pappa.. men det finns ju faktiskt fler länder på jordklotet. Har jag hört.
    Jo, det var "en" som skrev att det är vanligt. Eller hon skrev att det är faktiskt många pappor som ammar sina barn.
  • bripoint

Underligt! Visste inte ens att det gick!? Förvånad Vet inte vad jag tycker...får fundera :)

• Luddvar

Nej, det är inte naturligt.

• logg81

Om jag såg en pappa på stan som appade sitt barn skulle jag bli högst förvånad. Jag skulle se det som onaturligt och konstigt.

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
Svar på tråden Tycker du det är naturligt med pappor som ammar sina barn?