• Emelianfian

Någon mer vars mage är hård/spänd hela tiden?

Min mage har sedan igår varit stenhård hela tiden... påminner precis som magen blir vid en sammandragning. bara det att även om jag ligger ner och vilar så är magen hård... någon som har samma? varför är den så någon som vet? Lillen är oxå väldigt lugn i magen... men det beror nog mest på platsbrist för känner ju liv lixom.. men det kom så plötsligt..

♥ Nellie dec -o7 ♥ Lillebror i magen BF jan -o9 ♥
  • Svar på tråden Någon mer vars mage är hård/spänd hela tiden?
  • Emelianfian

*puffar*

• tuffing

hej har kännt av sammandragningar nu i nån vecka och det har varit så för mig oxå att magen bara känns hård hela tiden dock är jag bara i v.29 men är magen hård då är beben väldigt lung och rör sig knappt

du har ju lite midre kvar till BF så det kan ju ha med det att göra

lycka till och hoppas lillen stannar där ett tag till

• StinaChristensen

Jag har oxå en ganska spänd/hård mage hela tiden men känner dock inte av SD ett dugg.

♥ (¯`°?.¸ ♥ 15 days to go ♥¸.?°´¯) ♥
  • m1nn13

StinaChristensen skrev 2008-12-13 19:51:20 följande:

Jag har oxå en ganska spänd/hård mage hela tiden men känner dock inte av SD ett dugg.
    MIn mage är också konstant hård, uppsvälld och förstoppad.... suck. Var så förra graviditeten med.
  • Caterinek

Samma här jag hade också lite ont. Kontaktade spec mvc för en koll. Jag hade knappt något fostervatten kvar och väntar nu på att bli igångsatt.Jag har inte läckt något men bebisen producerar inte mer vatten dessvärre. Även om det är lite plats kvar för bebisen är det värt att kolla upp....

• jannike85

Jag hade det när jag var gravid, hade hård mage från vecka 13 från och till, var rätt jobbigt men inget farligt för min del...

• surfbrud

Min mage har varit hård mest helatiden i några veckors tid. Jag har inte gått upp mer än magen och känner väldigt tydligt hur bebis ligger. Min BM menade att anledningen till att magen känns hård helatiden är att jag har en massa små sammandragningar som inte riktigt släpper (hon kände/såg dem, men jag kunde inte känna dem). Jag känner när jag får kraftigare sammandragningar, och när jag gjorde ett ctg nu i veckan pga mycket förvärkar kunde man också se att livmodern ganska sällan är helt mjuk, utan det är täta sammandragningar som sedan inte riktigt släpper. På natten är det helt klart värst!

BM säger att min livmoder är "lättretlig" och drar ihop sig fort när bebis rör sig eller när jag tar på magen eller rör mig. Jag fick en spruta med bricanyl i torsdags, men det har inte hjälpt speciellt mycket.

• frilin

Åh, en tråd för mig. Mina nätter är katastrof, jag sover ingenting. Och magen är också ständigt hård. Hoppas det kan vara på g snart!

♥ BF 2009.01.02 ♥ - busprick.blogspot.com
  • frilin
    Caterinek skrev 2008-12-13 23:31:45 följande:
    Samma här jag hade också lite ont. Kontaktade spec mvc för en koll. Jag hade knappt något fostervatten kvar och väntar nu på att bli igångsatt.Jag har inte läckt något men bebisen producerar inte mer vatten dessvärre. Även om det är lite plats kvar för bebisen är det värt att kolla upp....
    Vad händer ifall man missar att man har lite fostervatten kvar?
    ♥ BF 2009.01.02 ♥ - busprick.blogspot.com
  • Emelianfian
    frilin skrev 2008-12-14 12:38:40 följande:
    Vad händer ifall man missar att man har lite fostervatten kvar?
    undrar jag med... låter ju inte som att det skulle vara så bra för bebisen iaf...
Svar på tråden Någon mer vars mage är hård/spänd hela tiden?