• Emelianfian

Någon mer vars mage är hård/spänd hela tiden?

Min mage har sedan igår varit stenhård hela tiden... påminner precis som magen blir vid en sammandragning. bara det att även om jag ligger ner och vilar så är magen hård... någon som har samma? varför är den så någon som vet? Lillen är oxå väldigt lugn i magen... men det beror nog mest på platsbrist för känner ju liv lixom.. men det kom så plötsligt..

♥ Nellie dec -o7 ♥ Lillebror i magen BF jan -o9 ♥
  • Svar på tråden Någon mer vars mage är hård/spänd hela tiden?
  • Smilla86

Jag är helnojig för att ha för lite fostervatten.. Har blivit det sista tiden. Tycker att min mage har blivit mindre och att man känner bebisen mycket tydligare än innan, att det liksom inte finns något vatten kvar. Min mage är också spänd för det mesta. Min bm säger bara att det är förvärkar..

• spacebeare

jag råkade ut för ngt liknande men jag hade ont. var väldigt öm.
    slutade också med en spruta Brikanyl. en uvi hade satt igång sd och jag var öppen 1cm.
    2dgr senare var allt ok.
    när har du nästa besök hos mvc? är det långt kvar kanske du kan be om en tidigare tid.
    men har du inte ont tror jag inte att det är ngn fara

• Bakverk

Har sammandragningar några ggr per dag. Mer på natten då det kan ila intensivt ned mot underlivet så att jag vaknar och måste ta några djupa andetag innan det släpper. Är det något man bör kolla upp eller?

♥ Väntar en liten. Bf 090212.♥
  • helena83p

har också haft problem med att magen är stenhård. fick de tidigt i graviditeten då jag led av 2dygns sd i v 20 och sen har det bara blivit mer och mer. har även tappat känsel i huden på delar av magen.
    har pratat om de med min bm och hon säger att hårdheten beror på att magen är trött..

• spacebeare

helena83p skrev 2008-12-15 09:33:21 följande:

och hon säger att hårdheten beror på att magen är trött..
    eeehhhhhh
    ja jag är ju inte världsmästare på graviditeter men det lätt lite korkat......
    smärta är ju främsta idikationen på att saker är fel så har man inte ont klarar man nog sig.
    men bråka med era bm en extra gång för säkerhetsskull.

(när jag kom in så grinade jag vid beröring å dom ville skicka in mig med ambulans så det var ju iiiiilla)
  • helena83p

spacebeare skrev 2008-12-15 16:36:33 följande:

helena83p skrev 2008-12-15 09:33:21 följande:
    eeehhhhhhja jag är ju inte världsmästare på graviditeter men det lätt lite korkat......smärta är ju främsta idikationen på att saker är fel så har man inte ont klarar man nog sig.men bråka med era bm en extra gång för säkerhetsskull.(när jag kom in så grinade jag vid beröring å dom ville skicka in mig med ambulans så det var ju iiiiilla)
    oj, jag ser att jag skrev lite konstigt.. det gjorde noggranna undersökningar för mina sd och jag blev sjukskriven pga det.
    sen är det hårdheten som bara blivit mer och mer, inte sd.. och det är när magen blir stenhård som bm menar att den är trött.. vilket jag faktiskt kan köpa eftersom magen på morgonen när jag har sovit oftast är mjuk medans efter en dag med fullt upp så är magen som en kanonkula.. speciellt efter att ha suttit på cykeln.
    känselbortfallet beror säkert på att bebis använder mina nerver som huvudkudden..:)
  • lurifix
    Jag är i v. 35 och sen 1 vecka tillbax så har magen varit jätte hård. Så fort jag rör mig så blir den jätte hårt och det göra ont som sammandragningar och i bland helt outhärdiga. Och när jag går i bland så gör det fruktansvärt ont mellan bena och ilar nåt så förfärligt , känns som om man får en kniv uppkörd.
    Har pratat med min bm och hon kände på magen. Hon tycker att magen är ovanligt hård men hon visste inte varför och det var inget att göra åt. När det gäller att jag har ont och får ilningar mellan benen så trodde hon att det var för att barnen tränger ner. Men hon skickade mig i alla fall till en läkare på mvc som jag ska till den 30/12. Vi får se vad hon säger.
    Jag är oxå orolig att det ska vara för lite fostervatten där inne..
  • lurifix

Rätta till lite. Har bara ett barn i magen inte flera barn som jag har skrivit..

• Katarina76

Min mage har varit spänd fr o m v.27 och fortfarande i v.31. SpecMV konstaterade att jag har (oskadligt) extra fostervatten som spände ut livmodern.

• Mem3

Min mage är oxå hård mellanåt och jag är i vecka 20, inte hela tiden men ibland så slappnar den av men mest är den hård

• Frezalo

Min mage är oxå hård, men jag har konstanta sd.

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
Svar på tråden Någon mer vars mage är hård/spänd hela tiden?