• MammanEmZ

Normalt me tryck neråt i v31-32? andra barnet

Har senaste veckan känt tryck neråt.. tycker själv det verkar vara lite för tidigt.. går in i vecka 32 i morgon,
    Hade en heldag kass mage och kraftiga sd förra veckan.
    Sjunker bebisen ner så tidigt när det är andra?

Blir 14mån enligt bf mellan barnen

• Svar på tråden Normalt me tryck neråt i v31-32? andra barnet
  • toxxt

är nu i vecka 34..
    Har känt tryck ner nu jag med.
    Är mitt andra barn me.

Har lite sammandragningar med.. vet inte alls hur det ska vara.
    Har jätte ont mellan varvena imagen på grund ut av att hon trycker ner..

Så jag vet inte alls har med tänkt på det.
    Jobbar som vanligt med rör på mig hela tiden. sitter inte stilla alls typ.
    Kan kanske bero på det...

• Emelianfian

Det var runt vecka 30 som trycket neråt började för mig... läkarn och min BM sa att det är mycket vanligt när man är omföderska eftersom man oftast bär barnet längre ner tidigare...

♥ Nellie dec -o7 ♥ Lillebror i magen BF jan -o9 ♥
  • pussgurkan86

Jag kände också ett tryck neråt. det började i v.30. Jag tror det är rätt vanligt. inget att oroa sig över.

• xiayo

Hej TS!
    Jag har m 14 mån mellan mina barn enligt bf (har en äldre pojk m på drygt 4 också)
    Hur som helst känner jag m som tryck neråt.Vaknade inatt m ngt som liknade värkar,det avtog å sen började det om när jag vaknade...
    Kollade upp allt på förlossningen.
    Bebisen ligger rätt m huvudet ner men har ej trängt ner å jag hade heller ej börjat öppna mig! kändes skönt att få kolla upp.
    Känns nu bra om jag e stilla.
    så kanske bara känslan är som att dom tränger ner men ej gör det ännu?!
    vi måste ha bf nära varandra

• Tvåbarnsmorsan

Fick också massa sammandragningar i vecka 32-33 som höll i sig ganska länge och i vecka 34 kände jag som att magen trycktes neråt och det gjorde jätteont med mensvärk osv, min dotter föddes i vecka 35+3!

• MammanEmZ

Aah tack för snabba svar :) Då kan jag pusta ut å kanske inte trycker ner så mkt som det känns.

xiayo: har bf 8feb :)

• sagosessan

hej! väntar trean och kände också tryck nedåt i v 32 och sedan gick det ngn vecka och så tryckte den på igen. är i v 35+4 nu. första gången var det för att den började trycka huvudet neråt och sen för att den la sig ruckbart med huvudet. det känns helt enkelt mera nu med trean och det är gott om plats för bebisen att böka runt i, min antingen svänger axlarna eller boxar mig låååångt ner... sådär kul men är inte så oroad när BM förklarat att det var helt normalt.

Svar på tråden Normalt me tryck neråt i v31-32? andra barnet