Nääääe, fel hårfärg blev det! Hjäääälp!
Om du har hårfrågor så gå in på stylesearch.se. Finns miljarder :). Att avfärga och sedan slänga i en toning är väl det som är mest rekommenderat skulle jag tro.
Om du har hårfrågor så gå in på stylesearch.se. Finns miljarder :). Att avfärga och sedan slänga i en toning är väl det som är mest rekommenderat skulle jag tro.
Gå till en frisörsalong och rådgör med dem och köp produkter där så ska du se du får som du vill ha. Större chans då än att du experimenterar själv med produkter köpt på ica el åhlens. Då vet man aldrig hur det kommer bli, hänger mest på turen då :)
El det bästa av allt gå till frisören och låt dem ta hand om det tills du får exakt som du vill ha. Kanske kostar en del men lätt värt det. Håret är rätt viktigt iaf för mig :)
Ok, fast jag menade inte att du skulle gå till samma frisör utan en helt annan salong. Jo, jag vet hur det är att bli missnöjd hos frisören. För ca 5 veckor sen gjorde jag slingor i mitt då blonda hår för 900 kr. Blev gulaktigt och inte alls som jag ville ha. Eftersom jag inte ville gnälla så gick jag snällt därifrån. Bra dum! Tänkte att en silvertoning (goldwell 10V) säkert fixar det så fick det gå. En vecka senare gick jag till en annan salong och färgade håret chokladbrunt istället för 1100 :). Dyrt blev det men tillslut blev jag åtminstone ganska nöjd.
Jag tröttnar dock väldigt snabbt och planerar inte att vara brunett mer än en månad till. Sedan vill jag nog ha min blonda kalufs tillbaks. Går alltid till frisören numera. Har slingat, färgat, blonderat och tonat håret själv av och till i över 10 år. Men som jag skrev innan, det är verkligen ett lotteri. Speciellt då man inte vet hur färgerna är uppbyggda el hur de "reagerar på varandra".
Oj vad långt det blev :). Hoppas du får som du vill ha det tillslut iaf hur du än väljer att göra!
Kan inte se bilden :/
Resultatet beror ju alltid på utgångsfärgen men mina erfarenheter utav poly är att det ljusar upp riktigt bra. Har gått från mörkbrun och mellanbrun till platina på en gång, en annan gång slingade jag det först sen i med poly helblondering. Resultatet blev även denna gång mer åt det vitblonda än gulblonda. Fast en annan gång (gjort mycket med håret jag haha) var det helt omöjligt! Förblev gulorange efter 3 blonderingar. Då fick det bli frissan :).
Men som redan skrivet (i ett tidigare inlägg) man vet aldrig hur det blir när man "experimenterar" själv. Hänger lite på turen och självklart hur färgerna är uppbyggda och "reagerar" med varandra.
Jag skulle gjort massa massa med betoning på massa :) tunna slingor till att börja med. Sedan ta beslut utifrån hur det ser ut efter det. Är det lite gultonat kan du köpa goldwell 10V som är en silver(skum)toning. Släng inte i en asktoning, kan bli grått el grönt på det nyslingade håret. Man vet aldrig..
Med slingor gör det ju inte så mycket om det inte blir helt jämt. Bara snyggt med lite skiftningar och olika nyanser. Helblonderar du kan det bli helgalet el inte :).
Hätta absolut! Blir bäst, tunna och många :).
Be någon hjälpa dig, rätt svårt att få till det själv :)
Finns att köpa "lösa" på åhlens, lindex el hm. Såg det någonstans bland dessa men kommer inte ihåg var :). Annars brukar det ju finnas med när du köper slingblondering.
God jul och Gott nytt år till dig med!!! Hoppas håret blir bra och du blir nöjd!
Hej där
Tråkigt det blev gult! Tur silverschampo finns iaf, silvertoning är ännu bättre och ger ett mycket snabbare resultat. Enligt frisörer och min erfarenhet :)
Jag har med gjort slingor, fast hos frissan. Hade färgat mellanbrunt/mörkbrunt innan. Nu är det någon slags blandning av brunt med senapsgula slingor. Satt inte alls länge med slingfärgen, fattar inte varför.. Så jävla fult vettu. Väntar på morgondagen (om jag nu får en tid vill säga) då jag ska gå till en annan frisör som får göra mig SNYGGT blond! Går det inte på andra försöket heller får det bli slingor en tredje gång på tisdag.
Dyrt lär det bli men det är jag minsann värd hehe.
Färgade du håret rödblont igen el hur slutade det? Nyfiken :)