Inlägg från: Dagg i gräset |Visa alla inlägg
  • Dagg i gräset

Nääääe, fel hårfärg blev det! Hjäääälp!

Införskaffa dig ett balsam eller en inpackning som innehåller glycerin. (Kolla innehållsförteckningen)
    Inte svårt att få tag på...finns i väldigt många produkter. Behöver heller inte vara nått särskilt dyrt märke...går bra att köpa det på vanlig mataffär. Du kanske t om har hemma?!
    Glycerinet gör så att färgen dras ur håret. Man ska undvika glycerin i hårprodukter om man vill behålla färgen så länge som möjligt.

Ta t ex inpackningen och låt den sitta i håret så länge som möjligt, över natten om du har möjlighet. Vet om att flera har gjort så här och färgen har bara runnit av sen. Upprepa tills du blir nöjd.

Lycka till!

• Dagg i gräset

Dinturiel skrev 2008-12-14 20:25:00 följande:

Skulle också precis rekommendera head and shoulders mjällschampoo. Har inte testat själv, men vet att det är väl använt till just detta endamål. Speciellt bland dem som extremfärgar.
    Nån som vet om det innehåller glycerin?
  • Dagg i gräset

abovo skrev 2008-12-15 15:11:52 följande:

dagg i gräset: Letar efter glycerin! Var finns det att köpa?? Det står inte glycerin någonstans, eller är det inte ordet glycerin man ska leta efter? Glyceryl stearat och allt möjligt, vad är det? *förvirrad*
    Om du får för dig att testa...så i mitt galleri har jag lagt in en bild på 2 produkter jag hade hemma. Ett balsam och en inpackning. Båda innehåller glycerin.
    Båda köpte jag på Coop.
  • Dagg i gräset

En bra sida att läsa och fråga på om du vill. Hon som har sidan är frisör. Du kanske hittar nått svar där
    www.lockig.se/

• Dagg i gräset

abovo skrev 2008-12-16 18:27:05 följande:

Nu har jag avfärgning hemma och l'oreal 8.1 Copenhagen som är ljus askblond, och så en 8.3 ljus guldblond. Tänker färga hela håret med med den askblonda och så kolla i dagsljus imorgon hur det känns. Kanske jag sedan färgar slingor med det guldblonda, vi får se. Men min man höll med om att jag bör ha kalla färger mot mitt ansikte. Så nu kör jag på askblond! Håll tummarna!! Hade först tänkt ta intensivtoning, men min man kom hem med recital préference som verkar vara en permanent hårfärg. Så nu får dte bli den.Har köpt två askar avfärgning om det skulle behövas.
    Håller oxå tummarna! Men jag hade nog inte heller gjort det, pessimist
    Vet ju att glycerinen funkar....
  • Dagg i gräset

Härligt att allt verkar ha blivit bra! Hemskt när man inte är nöjd med håret, förstör allt...

abovo skrev 2008-12-16 22:19:58 följande:
    lovelylocks: Det räckte med en förp av varje, så jag kan lämna tillbaka de andra, toppen med Åhlens och öppet köp! Nu har inte mitt hår torkat än men det ser väldigt lovande ut!! Först var dte ju jätteorange, men sedan med asktoningen är det mer guldiga kvar. Jag ska återkomma och berätta imorgon när jag ser det torrt i dagsljus. Ja jag är inne på att slinga det ljusare och att fortsätta med askblond för då kommer jag närmare min naturliga hårfärg. Jag kan ju slinga in lite varmare toner om jag nu skulle känna för det. Summa sumarum, det verkar ha gått bra, men det tog hela kvällen!! Tack allihopa för ert oväredrliga stöd och experise!! Daggi gräste: Jag tror också på glycerine, men jag kom fram till att jag vill ha mitt hår mkt ljusare än det skulle bli när bara toningen gick ur. Det är inte klokt vad villrådig man kan vara med sin hårfärg!! Nu har detta kostat rejält! Men det är väl en del av en personlig utveckling också. Vilja till förändring. Och för min del att hitta tillbaka till min mer naturliga hårfärg. Ha det gott!
  • Dagg i gräset

Missimo84 skrev 2008-12-19 13:58:37 följande:

Om du blev missnöjd med vad frisören gjorde, så gå tillbaka och säg det, så rättar de till det om de är bra. Så slippe rdu betala en massa i onödan.
    Hon har social fobi som hon har skrivit om. Vet hur det är..inte lätt att gå tillbaka och säga att man är missnöjd. Tar krafter att bara våga sig dit första gången

abovo

Toppen! Trevlig helg på dig
Svar på tråden Nääääe, fel hårfärg blev det! Hjäääälp!