Vill ha tips på chili con carne....
Skulle vilja ha ett bra tips på chili con carne..
Det är även barn som ska äta...dock inte små barn..mellan 10-5 år gamla...
Skulle vilja ha ett bra tips på chili con carne..
Det är även barn som ska äta...dock inte små barn..mellan 10-5 år gamla...
Okej..ska prova den..men har du i något eget också..piffar till med någon egen krydda eller något..?
Dottern på 3.5 älskar vår chili
Fräs lök
bryn köttfärs
tärnad paprika
tillsätt krossade tomater
Chilisås
Krydda med salt och peppar, (ev cayennepeppar och paprikapulver)
Sist ha i Heinz vita bönor (Billiga sorter är inte lika goda ) så att de precis blir varma, inte mosiga.
Servera med ris och eller färskt gott bröd.
Vi provade Heinz Mean Beans idag i chilin. Jättegod stark smak med lite sött. Svarta bönor och majs och ett par burkar kidneybönor . En hel mix av gott.
Så här gjorde jag min sist gång och den blev smarrig.
hallonblabar.blogspot.com/2008/11/chili-con-carne.html
Lånar tråden till en fråga ts.
Kan man ha något annat än paprika & böner i? Tycker inte alls om det men annars gillar jag chili con carne.
Såg ett tips i Pernilla Wahlgrens blogg om att ha i paprika/chili creme fraiche, det ska vi testa ikväll.
Twinsen (ålder 5) gillar riktig chili con carne, dvs chili med kött.
Inga tomater, lökar, bönor, ris eller annat som hör hemma i en svensk köttfärsgryta.... bara Chili med kött...
Bästa receptet är "North Texas Red" - www.hornfeldt.se/chili.html - för en lite mildare smak, håll igen på tiger eye/piri-piri.
Servera med Guacamole, sallad, vita böner i tomatsås med riven cheddar nerblandad, refried beans, queso, nachos, kidney-bean sallad med finhackad rödlök och muscavado socker....
Mamma och pappa kan ta en mexikansk öl till , ge barnen limebaserad saft eller mjölk.