• Blueblood

Lantisar - är ni stolta? Över vad?

OK, OK. Nu får ni faktiskt ta och förklara er. Vem bor frivilligt mitt ute på landet, där det är minst 10 mil till närmaste ställe som kan kallas stad?
    Alltså seriöst?

Jamen ta till exempel "Bengtsfors". Känner man en stolthet när man ska lägga in en beställning på nån kvinnotidning och fyller i postorten med "Bengtsfors"? Tror ni inte de som tar emot beställningen skrattar? JO! DET GÖR DE!
    Alltså hela stället skriker ju ångest!

Vad gör ni där egentligen?

Vad är veckans höjdpunkt? Är det när innebandylaget i division V spelar? Och de som är med i laget är byns "kungar", eller hur? Det är dem man ska ligga med, om man är något.

Förr i tiden fanns det ju åtminstone dokusåpakändisar som kunde komma ner till den lokala krogen och köra lite gästbartender-grejer. Och då kanske man fick en avslätning av "Baren-Neno" eller nån annan.

Men dokusåpor är ju inte inne längre! Vad fan har ni då att se fram emot? Kanske nån marknad som återkommer varannan månad?

Alltså ni kan ju seriöst inte kräva rösträtt, ni inser väl själva att ni inte är mentalt lika kapabla som stadsmänniskor?

Tycker ni kunde rösta i kommunalvalen på "Surströmmingspartiet" som värnar om de lokala frågorna, som tex. att asfaltera parkeringen utanför Sverkers Grill å så.

Vad ska ni med EU-parlamentet och stöka för? Det är ju way over your heads!

• Svar på tråden Lantisar - är ni stolta? Över vad?
  • Haraaz

Du har lagt tråden i fel forum, Sandlådan passar bättre.

• Boothwalker

Själv funderar jag på hur man kan bo i en stad. Med massa folk som stör och avgaser och skit... =)

Il pleur dans mon c?ur comme il pleut dans la rue
  • m00min

På landet är höjdpunkten att få vara tillsammans Att ta en liten picknick till skogen, njuta av naturen och varandra.

• Karlsson

Ja, jag kan bara svara för mig själv och jag vill kunna sola näck i min trädgård om somaren
    Det är bla därför jag vill bo här i skogen

Jag vill även kunna köra med motorsågen mitt i natten utan att få klagomål på mig Det är frihet när den är som bäst!!!!

En till hobby som jag ägnar mig åt är rådjursjakt från sovrumsfönstret a´la Runar. Mycket roande

Jag låser aldrig varken bilen eller dörren om natten för det vore ett under om någon lyckades med bedriften att hitta hit i mörkret, tidningsbudet har problem även han. Jag tycker iofs att han borde lärt sig vägen vid det här laget men lik förbannat ligger han i diket ibland.
    Det är väldigt roande de gångerna han gör det då får jag uppleva en äkta invandrare och hans kultur. Han är från Kamerun och inte helt van vid svenskt vinterväglag, trevlig är han dock och alltid glad trots att han legat i diket sen 03:00 på natten utan att våga väcka oss och be om hjälp och hans bil ser ut som en kasse skit.
    Vi förstår inte ett ord vad han säger men vi avråder honom att äta snön speciellt den gula som vår hund förmodligen bidragit till. Han ler och jag tror han fattade efter några gånger ivarjefall

Skvallertidningar köper jag aldrig utan det är bara att gå till Konsum och ställa sig vid mjölkdisken 10 minuter så vet man vilka som ligger med vilka i byn, bättre än att läsa om trista kändisar

Ja, så fortgår livet skogen i Ensamheten långt bort från politiken, avgaserna och kommersiella jippon.
    Jag naken i min trädgård blir brun och fin över heeeela kroppen
    Fåglarna kvittrar runt om mig i träden och min man kommer med en sommardrink, hemkört i ett blommigt plastglas

• Morbid Mistress

Jag förstår vad du menar. har släkt i Arvidsjaur och de kommer väl aldrig sluta tjata om Idol-Kevin så länge de lever

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • Proletariatet
    Karlsson skrev 2008-12-14 14:44:01 följande:
    Ja, jag kan bara svara för mig själv och jag vill kunna sola näck i min trädgård om somaren Det är bla därför jag vill bo här i skogen Jag vill även kunna köra med motorsågen mitt i natten utan att få klagomål på mig Det är frihet när den är som bäst!!!!En till hobby som jag ägnar mig åt är rådjursjakt från sovrumsfönstret a´la Runar. Mycket roande Jag låser aldrig varken bilen eller dörren om natten för det vore ett under om någon lyckades med bedriften att hitta hit i mörkret, tidningsbudet har problem även han. Jag tycker iofs att han borde lärt sig vägen vid det här laget men lik förbannat ligger han i diket ibland.Det är väldigt roande de gångerna han gör det då får jag uppleva en äkta invandrare och hans kultur. Han är från Kamerun och inte helt van vid svenskt vinterväglag, trevlig är han dock och alltid glad trots att han legat i diket sen 03:00 på natten utan att våga väcka oss och be om hjälp och hans bil ser ut som en kasse skit. Vi förstår inte ett ord vad han säger men vi avråder honom att äta snön speciellt den gula som vår hund förmodligen bidragit till. Han ler och jag tror han fattade efter några gånger ivarjefall Skvallertidningar köper jag aldrig utan det är bara att gå till Konsum och ställa sig vid mjölkdisken 10 minuter så vet man vilka som ligger med vilka i byn, bättre än att läsa om trista kändisar Ja, så fortgår livet skogen i Ensamheten långt bort från politiken, avgaserna och kommersiella jippon. Jag naken i min trädgård blir brun och fin över heeeela kroppen Fåglarna kvittrar runt om mig i träden och min man kommer med en sommardrink, hemkört i ett blommigt plastglas
    Haha! WORD!!Skrattande
  • Sadie

Det är väl naturen tillsammans med avsaknaden av överjävligt mycket med folk som man uppskattar när man inte bor i stan. Varför skulle det vara så konstigt? Stan är ett onaturligt uppbyggt sten- och stållandskap och det är man alltså en idiot som inte uppskattar? Hellre ligga med byns bandyproffs än att bli en lattemamma med shopping som största intresse!

• Mornie Alantie

Haha, håller med TS Flydde från landet så snart jag blev gammal nog att klara mig själv. Inte för en miljon flyttar jag till en liten håla igen.

• marie 86

Slippa känna all stress. Har ju gymmet utanför dörren, det är bara att ut o skotta/klippa gräset. Helt underbart.

• snabbavinden

Landet är det bästa som finns. Skulle aldrig i mitt liv kunna bosätta mig i stan o inte heller i ett samhälle. Vill bo i skogen där man har en bit till närmaste granne.

Innan jag blev mamma ledig så jobba jag tyvärr i en stad som personlig assistent. Jag vet speciellt när man jobbade helgerna så tänkte jag väldigt ofta på vad folk igentiligen gör när dom bor i stan. Ta tex en fin sommar kväll?? ja det är ju trevligt o sitta på en balkon som är typ 3 kvm stor med en el grill. hihi

Näe tack då föredrar jag en fin båt tur ut på en holme där man kan grilla o bada.

Tacka vet jag landet. Utan belysning o sandade vägar

Svar på tråden Lantisar - är ni stolta? Över vad?