• wify

Xyloproct?

Lite äckelvarning!

Någon som vet om Xyloproct,vid ändtarmsirritation är ok med tanke på fostret?

Blev tillsagd att äta järn tabletter vid inskrivningen och min redan tröga mage verkar nu nästan slutat fungera

Så nu två veckor efter det...... grattis.... hemorrojder.... blä!

Är även tacksam för alla mirakelkurer för att få igång magen! känns som jag provat det mesta men inget verkar fungera

Puhhhhhhhhhh

• Svar på tråden Xyloproct?
  • Jenny28

Jag tror att det ska vara OK. jag har själv haft problem med hemorojdisar både under förra gravven och efter och fick rekommenderat Xyloprocten. Det var riktigt läskigt då de "ploppade" efter graviditeten...
    Hoppas du blir av med dem snart.

• Kokkari

Om du behöver något laxerande så kan man ta Laktulos fast man är gravid enligt FASS. Lycka till, jobbigt med besvär i rumpan.

• wify
    Svar på #1
    Jenny28 skrev 2008-12-14 18:26:03 följande:
    Det var riktigt läskigt då de "ploppade" efter graviditeten... Hoppas du blir av med dem snart.
    Gahhhhhh "ploppade" - herre jösses!! kan de göra de oxå? Åhhhhh ja man känner sig varken snygg, mått illa, ätit var tredje timme = gått upp i vikt redan, eller sexig, med dessa tarm och hemorrojder.

Oj va jag låter gnällig
  • Kokkari

Pain in the ass är vad det låter som. Jag är också helt förstoppad, blir så nöjd varje gång jag lyckas göra nr. 2 på toan.

• Junior mint

För att få igång magen, ät katrinplommon! De fungerade allra bäst tycker jag. Drick mycket vatten också.

• Jenny28

Jo det var på förlossningen då man tog i som fan som de liksom kom ut. Låter äckligt men sant
    Sedan tog det nån vecka efteråt innan man kunde sitta ordentligt
    men om du blir av med dem bra innan förlossningen borde de inte vara ett bekymmer.
    det är jättevanligt med hemorrojder

• nallisen

hej, jobbigt det där med trög mage! Jag har ätit fikon den sista tiden, är så gott nu till jul!Fungerar bra på magen också! jättegott! Försöker undvika att äta vitt bröd. Efter förlossningen förra gången fick jag hemorrojder, men med lite xyloprokt försvann det och jag har inga problem med det längre. Lycka till!

• Kaxmaja
    Jenny28 skrev 2008-12-14 18:39:39 följande:
    Jo det var på förlossningen då man tog i som fan som de liksom kom ut. Låter äckligt men sant Sedan tog det nån vecka efteråt innan man kunde sitta ordentligt men om du blir av med dem bra innan förlossningen borde de inte vara ett bekymmer.det är jättevanligt med hemorrojder
    Jag hade inga röjder under hela graviditeten de kom efter 80 minuters krystande vid förlossningen. Nu 9 månader senare är de fortfarande kvar *suck* Men den gör inte ont iallafall. Bara ibland
  • Jenny28

Angelsezzan. trist att höra, mina komme ro går. Jobbigt som F är det att hela tiden ha koll på det liksom. men tyvärr säger dem ju att har man väl drabbats har man det resten av livet av och till

Svar på tråden Xyloproct?