• wify

Xyloproct?

Lite äckelvarning!

Någon som vet om Xyloproct,vid ändtarmsirritation är ok med tanke på fostret?

Blev tillsagd att äta järn tabletter vid inskrivningen och min redan tröga mage verkar nu nästan slutat fungera

Så nu två veckor efter det...... grattis.... hemorrojder.... blä!

Är även tacksam för alla mirakelkurer för att få igång magen! känns som jag provat det mesta men inget verkar fungera

Puhhhhhhhhhh

• Svar på tråden Xyloproct?
  • wify

Hurrrrr...!?!

Igår drack jag en halv liter katrinplommon juise åt två päron, torkade fikon.... och tänkte att nu ska det hända grejer... men icke. Snyft

Skönt att höra att det är vanligt i alla fall och att man inte är ensam i denna "pain in the ass"

• nenababe

Har kvar mina sen barn 1, han blir 4½. Men de har blivit mindre mellan barnen, men efter denna kommer jag att operera bort dem då Xyli inte funkat.

De kan oxå vara en bidragande orsak till förstoppningen, de va de för mig iaf. + tycket från bebben.

men jag ahr då tagit det under alla 3 graviditeter utan resultat, ska prova ac3 eller vad den heter from i veckan.

Kram!

• ellene

ja, du kan amvända läkemedel under ett tillfälle, därefter bör du prata med en läkare!

• Therese H

Jag åt krossade linfrön för att inte bli trög i magen när jag va gravid, funkade utmärkt! Blandade i lite i filen bara, ibland blandat med flingorna

Är Xyloproct receptfritt?

• MrsLi

Xyloproct är receptfritt och jag har använt det många många gånger.
    Bland annat när jag ammade och det var inte några problem sa dom.

Bästa resultat är att använda xyloproct supparna och salva samtidigt. Förvara supparna i kylen så känns det mycket bättre att sätta in dom.

• jason

Jag provade alla huskurer men tycker att Lactulos är det som fungerar bäst mot trög mage (blanda med pressad citron och vatten så smakar det som saft!)

Dementia skrev 2008-12-14 22:18:53 följande:
    Xyloproct är receptfritt och jag har använt det många många gånger.Bland annat när jag ammade och det var inte några problem sa dom.Bästa resultat är att använda xyloproct supparna och salva samtidigt. Förvara supparna i kylen så känns det mycket bättre att sätta in dom.
    På apoteket sa dom till mig att Xyloproct alltid måste förvaras i kylen! Köpte alcosanal istället därför.
  • MrsLi
    jason skrev 2008-12-15 12:24:50 följande:
    Jag provade alla huskurer men tycker att Lactulos är det som fungerar bäst mot trög mage (blanda med pressad citron och vatten så smakar det som saft!) På apoteket sa dom till mig att Xyloproct alltid måste förvaras i kylen! Köpte alcosanal istället därför.
    Måste ju säga att förvaringen i kylen bara känns bra.
    Att smörja in kall salva på dom där hemska bölderna känns superskönt.
  • Spegellandet

Man kan sätta i sig ett paket av extras sugtabletter ifall man behöver lite räserbajs. De där hårda karamellerna med mjuk fyllning. En av dem är karamell- och chokladsmak om jag inte minns fel. Räkna med två-tre timmars spring på toa

• MrsLi
    Spegellandet skrev 2008-12-15 16:20:18 följande:
    Man kan sätta i sig ett paket av extras sugtabletter ifall man behöver lite räserbajs. De där hårda karamellerna med mjuk fyllning. En av dem är karamell- och chokladsmak om jag inte minns fel. Räkna med två-tre timmars spring på toa
    haha jag minns dom plötsligt så väl .. för några år sedan när jag var med i viktväktarna och låg på stranden.
    Satte i mig en påse såna är karameller och kände snart att pockande magknip och STORT behov av toalett
  • snöbebis

Jag rekommenderar varmt en kombination av krossade linfrön, morötter, fil och äpplen. Inte samtidigt dock... Lactulas i nödfall - den funkar bra men uuhh vilken gasig mage man får (eller iaf jag).

• ellene

alcasanal är inte inflammationsdämpande!

därför är xyloproct bättre

jason skrev 2008-12-15 12:24:50 följande:
    Jag provade alla huskurer men tycker att Lactulos är det som fungerar bäst mot trög mage (blanda med pressad citron och vatten så smakar det som saft!)
    På apoteket sa dom till mig att Xyloproct alltid måste förvaras i kylen! Köpte alcosanal istället därför.
  • wify

Hihihihi Ni är underbara!!!

Nu ska det bli åka av.... hoppas jag
    Päron, morot, linfrö, kiwi, dadlar, hackat i fil. Va riktigt gott!

O så blir det några paket extras sugtabletter, nästa gång jag går förbi en butik.

Väntar nu på att jag på vågen ska bli 10kg lättare

• jason

snöbebis skrev 2008-12-15 16:39:56 följande:

Jag rekommenderar varmt en kombination av krossade linfrön, morötter, fil och äpplen. Inte samtidigt dock... Lactulas i nödfall - den funkar bra men uuhh vilken gasig mage man får (eller iaf jag).
    Man blir gasig i början när man använder lactulos men det går över.
    Jag fick tipset att klämma en påse med läkerol split. Det var gott men jag blev otroligt gasig och ingenting mer så gör inte det.
    Dulcolax är en jättebra tablett vid mer akuta besvär. Rekommenderar den verkligen för att "få igång" magen när det är hel stopp.

Jag har inte så stora problem med mina hemisar så för mig räcker det med att alcosanal är avsvällande (har varken ont eller är irriterad, bara svullen).
  • Triton2004

Fick rådet av min bm att äta Inolaxol för att få igång magen, funkar kanon måste jag säga. Det är ett tarmreglerande medel som är receptfritt.

• Len

Prova käka massa pepparkakor, det hjälpte mig iallafall, och gott är det ju på kuppen
    Men det krävs nog en hel del

Svar på tråden Xyloproct?