• Alvi

Vad har ni för handdukar hemma?

Hand-handdukar, kökshanddukar, badlakan etc - vad har ni hemma?
    Helt nya, matchande till kaklet, eller en blandad arvskompott, eller vad...??

• Svar på tråden Vad har ni för handdukar hemma?
  • The Johanssons

Här matchar det kaklet och köket ;)

Visserligen är de från IKEA ( man är väl mammaledig). Ibadrummet är de vita med ränder i och i köket är de vita och grå med lite olika mönster.

Fast våra simhandukar är hiskeliga, med delfiner och segelbåtar och sånt ni vet, e viva espania =)

• Black Daisy

Kör mest med Lexington men när det gäller diskhanddukar håller jag med om att ärvda är bäst!

• Majbarnen

Vi har gammalt o nytt i en salig blandning, men mest enfärgade frottéhanddukar o randiga o rutiga kökshanddukar.
    Urtvättade är skönast, precis som med lakan

• Mollie

Kökshanddukar är ärvda i linne och bomull, sånna fina vävda och sen har jag köpt några nya,men som någon sa, det tar sån tid att tvätta in dem så jag använder mest de gamla!

Badlakan är av blandad kompott men har nu köpt tunna, typ kökshandduke-tunna från Himla och jösses vad effektiva! Nu blir det bara sånna!! De tar ingen plats i skåpen, de torkar fort och de suger bra!!

• The Johanssons

Nya kökshandukar !!! Med kossor, får en röd katt och möss. Låter konstigt men mycket chicka ;) Köpte på Åhlens igår

• AmandaPitkänen

blandad komplott... fast vi håller faktist på att byta ut det nu Fick lite nya handdukar häromdagen av sambons mamma jag är så tokig oxå så jag älskar handdukar! skulle kunna samla på dom typ. Vissa handdukar här hemma är bara mina, får ingen annan använda inte ens sambon... bara älskar dom för mycket för att dela med mig!

• Mallin

Blandat!
    Kökshandukarna är ganska nya.
    Hand-handukarna är en blandning av nytt o gammalt ( mest nya dock).
    Bad-handukarna är mest gamla o slitna, några få nya.

Vi har sagt att vi ska slänga ALLA gamla när vi flyttar ( använda dem i flyttstädningen), om vi bara kunde hitta ett hus nångång.

• annca

Oj oj oj så blandat! Massor av ärvt. En hel del kökshandukar efter mormors mor och farmors mor etc. Har ett helt köksskåp fullt.
    Frottén är nog av lite nyare modell. Där har vi nog det mesta nytt och halvnytt. Den tar liksom slut efter ett tag ...

• Tin o Trolls mamma

Här är det blandad kompott. Jag tror inte att vi har två likadana badlakan längre.

Våra hand-handdukar i badrummet är oftast likadana alla fyra (vi har varsin) men badlakanen är en salig blandning mellan Hulken, Gran Canarias, IKEA och Beaver Lux.

I köket brukar jag se till att hand-handduken och diskhandduken åtminstone har liknande färg för att det är fint, men det är inte nödvändigt.

Ekorren.

• SaraLisa

Vi har marks pelle vävare handdukar till badrummet (små och stora vita badlakan) och till stranden (färgglada läs tåliga handdukar . I köket har vi ärvda fina eller beiga nya.
    Lite matchigt har det allt blivit nu när vi inte är studenter längre!

Sara

• mia1980

Hand-handukar: jättebilliga från IKEA, ganska nya. Vita.
    Badhandukar: Blandadkompott, reklam, arv, nytt..... you name it.
    Kökshandukar: Design (fått i julklapp av svärföräldrarna)

• Kusin Vitamin

Har några set matchande badlakan och hand-handukar till badrummet. Dessa är IKEAS "dyrare" set och sedan några från Åhléns. Har också ett gäng omatchade badlakan, dvs "stulet" från mamma, fått av farmor osv. Till köket har vi nog ganska billiga kökshanddukar från IKEA mest, men även några designdukar.

Svar på tråden Vad har ni för handdukar hemma?