• Kulturtanten

3-årig pojke som stjärngosse på dagis?

På min sons förskola ska de ha luciatåg i morgon. Min man peppade honom att vara stjärngosse, som min man alltid var när han var liten men nu har sonen blivit tveksam och tänker inte vara med.

Ni som varit på lucoatåg på dagis, har det funnits några små stjärngossar? Kan tänka mig att han inte vill vara helt ensam, att det är det det handlar om...hans bästis på dagis skall vara tomte.

Är det nå idé att sitta och lägga upp stjärngosseskjortan är det jag funderar på...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-15 10:34
    Nu är vi hemma igen, det gick jättebra. Han ville ju alltså vara stjärngosse från början, när vi föreslog det eftersom jag tycker det är lite gulligt. Han gillade stjärnan att hålla i och struten. Han blev nog inspirerad också av att min man berättade att han alltid var det, han ser upp till sin pappa

Underskattade min son dock när jag trodde att han skulle banga om de inte var så många stjärngossar. De var kanske 3 st men han var helt nöjd med att vara en av dem Så det blev super. Tomtedräkten förblev nerpackad

• Svar på tråden 3-årig pojke som stjärngosse på dagis?
  • ingensignatur

på vårt dagis har de inte funnits nån på 3 år iaf (2 olika dagis)

• 5barnsmamman

På vårt dagis har det alltid funnits några små söta stjärgossar.

Stolt mor till fyra
  • MariaK

Vi har nog inte haft så små gossar utan då har de vatt pepparkaksgubbar eller tomtar men klart han ska va stjärngosse om han vill

Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • Mama2B

Min son har luciatåg i morgon och han säger att han ska vara stjärngosse. Det har växlat från Lucia till tomte, men nu senast alltså stjärngosse. Han fyllde 3 häromdagen.
    De kommer fira ute så han får struthatt, men inget linne.

• nexie

På vårt var det 1 förra året.... Kan tillägga att det var 2 lucior 3 tärnor, varav min dotter en av dom. Resten var tomtar eller pepparkakor. När en annan var liten ville alla va lucia nu verkar det som pepparkaka is the way to be!
    Men jag hoppas mina tjejer vill vara tärnor eller lucior!!

• pigglet

Det är inte så vanligt, mest tomtar och en och annan pepparkaksgubbe. Men stjärngossar är ju SÅÅÅ sött!!! Vår 1-åring var med på storasysters dagis-lucia-tåg i frdags och var stolt stjärngosse! Fast han var själv...

• lillajag82

japp våra 2åringar hade 2 gossar i sitt tåg =) jätte sött

jag hade tänkt att min gosse skulle vart pepparkaks gubbe eftersom tomte e så vanligt men han fick syn på luvan o ville va tomte så då fick han de o han blev så glad

om ditt barn vill vara  tärna lucia tomte gris pepparkaka så låt han vara det
    bättre att han är glad och inte känner sig utanför ledsen under stunden

~~ Emelie..Albin..Dante..~~
  • Bixa

På vårt dagis var ingen stjärngosse i år. Förra året minns jag inte och året före det var min son den ende stjärngossen. I år var det väldigt många pepparkaksgubbar/gummor. Det är nog väldigt olika.

Svar på tråden 3-årig pojke som stjärngosse på dagis?