Inlägg från: Kulturtanten |Visa alla inlägg
  • Kulturtanten

3-årig pojke som stjärngosse på dagis?

På min sons förskola ska de ha luciatåg i morgon. Min man peppade honom att vara stjärngosse, som min man alltid var när han var liten men nu har sonen blivit tveksam och tänker inte vara med.

Ni som varit på lucoatåg på dagis, har det funnits några små stjärngossar? Kan tänka mig att han inte vill vara helt ensam, att det är det det handlar om...hans bästis på dagis skall vara tomte.

Är det nå idé att sitta och lägga upp stjärngosseskjortan är det jag funderar på...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-15 10:34
    Nu är vi hemma igen, det gick jättebra. Han ville ju alltså vara stjärngosse från början, när vi föreslog det eftersom jag tycker det är lite gulligt. Han gillade stjärnan att hålla i och struten. Han blev nog inspirerad också av att min man berättade att han alltid var det, han ser upp till sin pappa

Underskattade min son dock när jag trodde att han skulle banga om de inte var så många stjärngossar. De var kanske 3 st men han var helt nöjd med att vara en av dem Så det blev super. Tomtedräkten förblev nerpackad

• Svar på tråden 3-årig pojke som stjärngosse på dagis?
  • Kulturtanten

Tack för alla svar!!

Nej det verkar ju inte så vanligt...skjortan är 15 cm för lång också så jag vet inte om jag orkar sitta o lägga upp den nu när han klart deklarerat att han INTE tänker vara med...har nämligen en laddning tomtekläder också som jag tänkte ta fram om det kniper.

Äh, jag lägger upp den ändå.

• Kulturtanten

Nu är vi hemma igen, det gick jättebra. Han ville ju alltså vara stjärngosse från början, när vi föreslog det eftersom jag tycker det är lite gulligt. Han gillade stjärnan att hålla i och struten. Han blev nog inspirerad också av att min man berättade att han alltid var det, han ser upp till sin pappa

Underskattade min son dock när jag trodde att han skulle banga om de inte var så många stjärngossar. De var kanske 3 st men han var helt nöjd med att vara en av dem Så det blev super. Tomtedräkten förblev nerpackad

• Kulturtanten

malibos skrev 2008-12-15 10:02:26 följande:

Tycker inte man ska "peppa" sina barn att vara något, utan låta dem välja själv. Sedan kan jag inte tänka mig att en treåring, som vill vara stjärngosse, har problem med att ingen annan är det. Om han däremot inte vill vara stjärngosse, ja då lär han ju se att de andra barnen är sådant han hellre velat vara.
    Nej du hade så rätt...de var få stjärngossar men eftersom det var hans förstaval var han helt nöjd med det... som sagt, jag underskattade honom lite. Vi hade inte mycket annat val än att peppa honom att vara nåt alls eftersom han inte visste vad ett luciatåg var eller vad man kan vara... ha tyckte iaf att stjärngosse lät fins precis som vi
Svar på tråden 3-årig pojke som stjärngosse på dagis?