Inlägg från: K a j s a s |Visa alla inlägg
  • K a j s a s

färg i köket?

Jag skulle valt vitt och satsat på lite attiraljer med färg istället. Pappelina-matta med lite färg, släta gardinkappor i matchande färg osv..

• K a j s a s
    Hädvigg skrev 2008-12-16 17:36:29 följande:
    kajsaslite den linjen var jag inne på, min man vill gärna ha någon färg, så jag tänkte jag skulle kolla alternativen.Bör det vara samma vita färg som på skåpen, tro? Eller kan man sätta in en lie mjukare vit färg, börjar det se underligt ut?
    Vi har tvärtom i vårt kök. Lite mjukare vit på kösluckorna och vitare vit på väggarna. Ger lite liv med olika vita nyanser. Det enda man ska tänka lite på tycker jag är tt inte blanda in alltför mkt gult i det vita. 0500-N är en skönt bruten vit, lite åt det grå hållet men upplevs helt vit. Tar du 0502-Y så får du mer gult i och kan upplevas lite nikotingul, vilket jag inte gillar.
  • K a j s a s

oxytocin skrev 2008-12-16 19:23:14 följande:

K a j s a s skrev 2008-12-16 18:48:21 följande:
    Vi har S 0502-Y i vårt sovrum, och det ser vitt ut, inte alls gult. Och då har vi ändå sydväst-läge på det rummet.
    Var det länge sedan ni målade eller nyligen? För de har nämlöigen ändrat doseringen av gult i den. Tidigare var den mkt bättre än den är nu.
  • K a j s a s

oxytocin skrev 2008-12-16 19:36:52 följande:

K a j s a s skrev 2008-12-16 19:29:39 följande:
    Hur då ändrat doseringen? 0502-Y betyder ju att färgen innehåller 2% gult.
    nej alltså när de gjorde om systemet och satte dit ett S framför färgerna så hände ngt med den vita färgen. Det sa min färghandlare till mig och jag har hört flera som instämmer. Men vad vet jag?
    05052-y är ju en vit färg som väldigt många väljer. Själv väljer jag hellre 0502-n som känns renare.
Svar på tråden färg i köket?