• AllyGbg

Teutonia barnvagnar?

Funderar på att köpa en Teutonia barnvagn, har dock inte bestämt än vilken. Är det någon som har någon erfarenhet av dessa? Vilken modell i så fall? Hur är Teutonia jämfört med t.ex. Emmaljunga el. Brio?

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Teutonia barnvagnar?
  • Kallemero79

Vi hade en Teutonia Mistral till vår kille, är så supernöjda med den!! Känns smidig, praktisk å så är den fin!! Skulle jag köpa vagn idag så hade det blivit en sådan igen.

• Värmlandsfrun

Vi har en Teutonia Mistral S till vår dotter. Är supernöjd då den är väldigt smidig med svängbara framhjul, samtidigt som man kan låsa dom om man känner för det. Den är även relativt lätt med många olika finesser.

(Nu åker dottern sulky, så om du är intresserad av en begagnad vagn i toppskick så får du gärna höra av dig)

• skånetös78

Jag har en Teutonia Fun. Nu är dottern bara 5 veckor så vi har inte använt den så länge men hittils har jag bara positivt att säga! Blir väldigt liten ihopfälld och är smidig att ta sig fram med överallt. Dock är fjädringen inte så jättebra så det är ingen vagn man går i skogen med direkt! Annars är allt bra med den!

*Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • AllyGbg

Tack för svaren! Tittade på Prestige och Spirit S3 förut, men inte Mistral, skall nog ta en titt nu!

• Kallemero79

Vi har ju som sagt den vanliga Mistralen å den går utmärkt att köra i skogen, Mistral s är nog lite mer en city vagn.

• RobinFilipsmamma

Jag har en vanlig Mistral med fyra fasta hjul (ej luft) och är jättenöjd med den, har en mjuklift i den.
    Den är lätt att köra.

• WimZy

Vi bor på landet och har en Prestige med lufthjul och vi är nöjda med den. Vi hade inte mjuklift, men fick jag välja idag, så skulle jag ta det istället för liggdel.

• Agnes och Ville

Vi har en Spirit S3 och är jättenöjda med den!

• Lina 1987

Teutonia är en tysk vagn. När jag frågade hur Teutonia är i jämfört med t.ex. Emmaljunga el. Brio på babyproffsen, så berättade dom att Teutonia är lika stort i Tyskland som Emmaljunga är för oss här i Sverige.

Jag har en Teutonia spirit S3 med likkdelen till (den hårda), tycker dock att den är lite liten. Innan man lär sig vagnen (den har ju ett hjul fram) så känns det som den skulle kunna tippa rätt så lätt. Men när man lärt sig köra den är den underbar! Så lätt att ta sig fram överallt :)

I de stora hela är jag mycket nöjd. Dessutom är den snygg och lite annorlunda :)

• Lina 1987

Menade givetvis inte likkdelen utan liGGdelen :)

Svar på tråden Teutonia barnvagnar?