• Anonym

Ska ett förhållande vara så här tråkigt?

Jag vill inte gärna ta upp mitt förhållande bland dem jag känner så jag tänkte att jag kan fråga här.

Jag har ett förhållande sedan 5 år tillbaka.
    Vi har ett barn gemensamt och så hade jag ett barn med mig sedan ett tidigare förhållande. Min nye man funkar toppenbra med båda barnen och gör ingen skillnad mellan dem.

Problemet är att vi har så tråkigt tillsammans.
    Vi har inga gemensamma vänner och ingen avlastning med barnen. Vi har faktiskt aldrig varit ensamma utan barn en enda gång under våra 5 år.
    Vi har inga släktingar i vår närhet och annonser efter barnvakt har inte gett något. Vi bor på en liten ort och det är svårt att lära känna andra.

Våra kvällar och helger ser alltid likadana ut. Vi försöker lysa upp tillvaron med lite mys när barnen sover, ser på filmer och pratar men det är inget speciellt med det heller efter ett tag. Allt är bara vardag. Vi har inga att fira helger osv med så det är alltid bara vi. Visst försöker vi göra det bästa av det men som sagt, det blir aldrig mer än vardag.

Min man är dålig på att se och uppskatta mig. Födelsedagar och årsdagar, julklappar mm glöms bort om jag inte organiserar.
    Sexlivet är i stort sett dött trots försök från min sida att piffa upp med leksaker mm

Är det så här ett förhållande ska vara, är det jag som är kräsen?

• Svar på tråden Ska ett förhållande vara så här tråkigt?
  • Anonym (xxx)

Trist... kan ni inte flytta till en ort där ni har släkt?

• marjalena

Låter inte roligt alls. Varför bor ni där ni bor? Jag menar bor ni där för att ni har jobb där eller vad är det som håller er kvar? Var bor ni förresten?

• Glass

Har ni ingen släkt någonstans? Isåfall kan ni åka och hälsa på dem.
    Satsa på upplevelser tillsammans. Hela familjen, och ha roligt. Ju mer ni upplever tillsammans desto mer har ni att prata om. Det kan avra museum, där ni verkligen engagerar er och tittar på grejerna, inte bara går igenom det lite hastigt. Det kan vara en resa till en större stad. Det kan vara att ni gör ert egna spel.
    Ja en massa saker som ni helt enkelt gör med inlevelse tillsammans.

Vad tycker din man om ert förhållande?

• Anonym

Vi har både jobb och hus här och idag är det inte lätt att få jobb. Dessutom har vi ingen direkt kontakt med de släktingar vi har och de bor utspridda över Norden.

• Anonym (jag)

Håller med dom andra! Flytta till något roligare ställe och börja om där!

• Anonym

Vi är ofta på familjeutflykter och ser saker tillsammans men det blir ju inte heller något speciellt när man gjort det varje helg i 5 år. Vi har sett allt som finns att se flera gånger om.
    Jag skulle behöva en helg utan barn, bara vi. Kanske en resa en vecka.
    Min man tycker att vi har det ensamt.
    Vi har båda kämpat för att få större umgänge men det har inte gått så bra.

• Spartacus

låter som din man tar dig för given, ge honom en kick i röven och säg åt honom att nu får faktiskt han ta och försöka mer annars kan han fira jul ensam så åker du på finlandskryssning

Anonym skrev 2008-12-15 12:49:02 följande:
    Jag vill inte gärna ta upp mitt förhållande bland dem jag känner så jag tänkte att jag kan fråga här. Jag har ett förhållande sedan 5 år tillbaka. Vi har ett barn gemensamt och så hade jag ett barn med mig sedan ett tidigare förhållande. Min nye man funkar toppenbra med båda barnen och gör ingen skillnad mellan dem. Problemet är att vi har så tråkigt tillsammans. Vi har inga gemensamma vänner och ingen avlastning med barnen. Vi har faktiskt aldrig varit ensamma utan barn en enda gång under våra 5 år. Vi har inga släktingar i vår närhet och annonser efter barnvakt har inte gett något. Vi bor på en liten ort och det är svårt att lära känna andra. Våra kvällar och helger ser alltid likadana ut. Vi försöker lysa upp tillvaron med lite mys när barnen sover, ser på filmer och pratar men det är inget speciellt med det heller efter ett tag. Allt är bara vardag. Vi har inga att fira helger osv med så det är alltid bara vi. Visst försöker vi göra det bästa av det men som sagt, det blir aldrig mer än vardag. Min man är dålig på att se och uppskatta mig. Födelsedagar och årsdagar, julklappar mm glöms bort om jag inte organiserar. Sexlivet är i stort sett dött trots försök från min sida att piffa upp med leksaker mmÄr det så här ett förhållande ska vara, är det jag som är kräsen?
  • Glass
    Anonym skrev 2008-12-15 12:55:16 följande:
    Vi har både jobb och hus här och idag är det inte lätt att få jobb. Dessutom har vi ingen direkt kontakt med de släktingar vi har och de bor utspridda över Norden.

Vill ni ha kontakt med dem?
    Det är nästan aldrig försent att skapa kontakt om man vill.

Vill ni utöka ert umgänge så måste ni ta tag i det, hitta människor att umgås med helt enkelt.

Grilla i trädgården på sommaren och bjuda över grannarna?

Vad har ni för intressen?

• Anonym

Vi har kontakt med släkten, åker och hälsar på dem på sommaren och så. Men eftersom de bor 40-110 mil från oss blir det inga dagsutflykter. Vi har inte heller så bra kontakt så vi bara ringer utan anledning, det blir ofta vi som söker kontakt med dem och vi vill inte tränga oss på (det kan kännas så när det bara är vi som hör av oss och åker dit och trots ständiga inbjudningar till dem så komme de inte hit). Det är inte säkert att vi skulle få bättre kontakt om vi bodde närmare varandra.

Vi har försökt bli vänner med arbetskamrater, grannar ja alla som finns i vår närhet men har ännu inte lyckats. Svårt när alla har mycket i sina liv. Dessutom svårt att veta hur länge man ska bjuda när ingen bjuder tillbaka.

Vi har vanliga intressen tror jag.
    Pysslar med vårt hus, har hund, allt runt barnen.

• Glass
    Anonym skrev 2008-12-15 13:07:18 följande:
    Vi har kontakt med släkten, åker och hälsar på dem på sommaren och så. Men eftersom de bor 40-110 mil från oss blir det inga dagsutflykter. Vi har inte heller så bra kontakt så vi bara ringer utan anledning, det blir ofta vi som söker kontakt med dem och vi vill inte tränga oss på (det kan kännas så när det bara är vi som hör av oss och åker dit och trots ständiga inbjudningar till dem så komme de inte hit). Det är inte säkert att vi skulle få bättre kontakt om vi bodde närmare varandra. Vi har försökt bli vänner med arbetskamrater, grannar ja alla som finns i vår närhet men har ännu inte lyckats. Svårt när alla har mycket i sina liv. Dessutom svårt att veta hur länge man ska bjuda när ingen bjuder tillbaka. Vi har vanliga intressen tror jag. Pysslar med vårt hus, har hund, allt runt barnen.
    Förstår absolut att det är svårt att få kontakt med nya människor, alla har sitt att hålla på med.
    Ni kanske kan skaffa ett gemensamt intresse i er familj? Så att ni harnågot att prata runt och umgås runt och är det ett intresse som andra har, tex en klubb eller så, så träffar barnen kompisar där och ni träffar vuxna där. Alla behöver inte bli vänner som  man umgås med privat, man kan umgås bara runt intresset.
Svar på tråden Ska ett förhållande vara så här tråkigt?