• snapdragon

Blev han kåt av sin syster???

jag tycker det är väldigt underligt att sexualisera en så totalt icke-sexuell situation som att basta med sitt syskon, den tanken hade aldrig ens slagit mig om min man och hans syrra bastat ihop, jag tycker det är det sjuka i den här historien, att tanken ens slagit TS att hennes karl blivit kåt av att basta med sin syster.

• snapdragon

satt hon och viftade med brösten framför hans ansikte då?
    eller var det något du la till nu för effekt?

• snapdragon

är väl minst konstigt med just släkten, då släkt för de flesta är totalt avsexualiserade för en.

Buttelina skrev 2008-12-15 19:56:49 följande:
    ehh nä inte med släkten
  • snapdragon

ja det tycker ju som sagt inte jag.
    lust att förklara varför du tycker så?

Buttelina skrev 2008-12-15 19:59:10 följande:
    nä mest konstigt med släkten.
  • snapdragon

jag undrar lite vad folk som reagerar som TS skulle tänka i samma situation men byt ut systern mot en son/dotter?

• snapdragon

men du har ingensomhelst logisk tanke bakom obehaget? ingen anledning?

Buttelina skrev 2008-12-15 20:29:35 följande:
    jag bara känner obehag. förstår inte det svåra med att ha en handduk runt höften i alla fall
  • snapdragon

men vari ligger skillnaden?
    är det något sexuellt som du uppfattar som jag helt enkelt inte ser?

Buttelina skrev 2008-12-15 20:29:35 följande:
    hade det varit en dotter på 5 år så är det ju inget konstigt men hade dottern varit 19 så hade det varit skumt
  • snapdragon

blir du kåt så fort du ser en relativt jämnårig naken kropp av motsatt kön?

skulle du bli kåt om du såg din pappa utan kläder?

Anonym skrev 2008-12-15 20:58:06 följande:
    alltså det va det sjukaste jag läst på länge ocg att så många tycker det e normalt gör det ännu sjukare. Alltså basta med syrran /farsan/kusinen som jag e släkt med aldrig det e klart han blev kåt han ser ju en kvinnokropp helt naken framför honom. Jag hade inte accepterat att min partner bastar naken med sin syrra alltså det e bara för mycke annat e när vi e små barn men nu e det faktist så att dem e vuxna människor och då ska man ha lite respekt för varann
  • snapdragon

alla har olika gränser.
    för dig går den visst vid puberteten, för andra inte.

återigen, är det något sexuellt som spelar in, eller varför går din gräns vid puberteten?

och om jag frågar dig vad anledningen till ditt obehag är så är ju inte "jag känner ett obehag" ett svar på min fråga överhuvudtaget.

Buttelina skrev 2008-12-15 21:14:39 följande:
    men där finns en gräns! en pappa badar inte naken med sin dotter som kommit in i puberteten och man bastar inte heller ihop nakna

men att jag känner obehag är väl anledning nog?
  • snapdragon

men "visa upp sig" ?

vad spelar det för roll om någon som upplever en lika sexig/sexuell som en sten ser en naken?

Anonym skrev 2008-12-15 21:14:38 följande:
    War skrev 2008-12-15 21:09:00 följande:
    fast det är ju onödigt, så lätt att ta runt sig en handduk. Tycker inte folk ska visa upp sig i onödan.
  • snapdragon

du skriver som om du utgår från att det du tycker gäller för alla?

Anonym skrev 2008-12-15 21:22:57 följande:
    Hjege skrev 2008-12-15 21:20:13 följande:
    just det en intergritet som man inte visar upp för alla.
  • snapdragon

så du har ingen anledning du är medveten om till varför du känner så?
    du tycker det känns sjukt, men vet själv inte varför?

Anonym skrev 2008-12-15 21:23:48 följande:
    snapdragon skrev 2008-12-15 21:19:07 följande:
    fast vad finns det för anledning? Tycker det känns sjukt att gå naken inför släkt och vänner.
  • snapdragon

ja jag vet att du inte tycker man ska vara naken tillsammans efter en viss ålder, frågan är som sagt varför.

jag badar inte naken på allmänna stränder då det finns de som finner det stötande och jag är fullt medveten om att det skulle kunna få igång främmande karlar på ett sätt jag inte är bekväm med, däremot så är det ingenting jag någonsin skulle oroa mig för när det kommer till mina föräldrar/syskon, jag tror att de flesta normala familjer har en avsexualiserad relation till varandra och då ser jag inte problemet, och vad naturlighet har med saken att göra förstår jag inte, du får gärna förklara det.

jag tycker det är väldigt konstigt av dig att förbjuda sina tonårsbarn att basta ihop, jag ser liksom ingen anledning till det, är du orolig för att de ska inleda något sexuellt, eller vari ligger problemet?

Buttelina skrev 2008-12-15 21:25:15 följande:
    ja JAG hade inte sett nått sexuellt i min 18 åriga son men jag tycker inte att man är naken tillsammans över en viss ålder. många barn badar ju nakna på stranden, men har du någonsin sett en 15 åring näck på en vanlig strand?är du själv naken på stranden? om inte, varför inte, det är ju så naturligt! jag hade inte heller låtit min 15 åriga dotter och min 18 åriga son basta eller badat nakna ihop. ser du inte det konstiga i det?
  • snapdragon

men vad får dig att tro att jag inte accepterar det?
    jag försöker bara förstå hur ni tänker, det betyder inte att jag inte tycker man har rätt att tycka så.

varför svarar du inte på några av mina frågor förresten?

Buttelina skrev 2008-12-15 21:37:05 följande:
    du får helt enkelt accepterat att vissa inte tycker att det är ok. jag kan nog säga att majoriteten inte tycker att det är ok.
  • snapdragon

jag kan för mitt liv inte förstå det hemska med en naken kropp, så länge den inte tvingar sig på en visuellt eller fysiskt.

Anonym skrev 2008-12-15 21:47:22 följande:
    jag håller med om ... att en naken kropp ska inte mina syskon eller föräldrar behöva se. oavsett kön. sen att andra tycker det e ok e deras åsikt men för mig e det lite sjukt!
  • snapdragon

så mer naket=mer incest enligt din logik?

Anonym (ph) skrev 2008-12-15 22:00:59 följande:

Hjege skrev 2008-12-15 21:54:23 följande:
    Kanske är det så att majoriteten av normala människor inte svassar runt nakna med sina familjemedlemmar i vuxen ålder? Eller i bastun, eller vart det än må vara. Naket är vackert och naturligt, ja, men också känt att nakenhet är en sexuell laddning mellan människor, syskon kanske inte undantaget även fast det inte tillhör normen.
Svar på tråden Blev han kåt av sin syster???