Fiskarhedenvillan, del 6
Jupp, vi fick oxå en, säkert samma. =)
Jupp, vi fick oxå en, säkert samma. =)
Vi har fått reklamera spröjsen på ett fönster, avrinningsplåtarna som sitter under vissa fönster, "nån salningsgrej" och dörrarna hittills. Har inte fått vitvaror/kök ännu. Just det, det saknades träplankor oxå.
Däremot fick vi sista räkningen (tror jag) idag. På den fanns t.ex. färg, som inte kommer att levereras förrän i maj ...
Vi ska ha centralis, verkar smidigt. Vi köpt från www.tretti.se, hyfsat billigt.
Ni som har lagt klinker innanför entrén, har ni lagt den inunder trappan, eller till strax framför trappan?
Vi har oxå sugna på en dammsugarrobot, men valde en cd istället eftersom roboten inte tar i hörnen, så där måste man dammsuga ändå. Och så tar den ju inte i sängen eller i soffan osv. heller. Fast det blir nog en robot oxå, så småningom!
Vi har ringt FH idag och vi får en separat faktura när färgen har kommit, så det löste sig fint.
Ja, det vore kul att veta om alla fick samma grej. Någon som har något emot att jag avslöjar vad vi fick?
Vi bygger inte själva. Vi ska lägga golvet dock, men det börjar jag nästan ångra. Tog fem timmar bara att köpa golvet, lasta det på släpvagnen och spänna fast det, köra två sådana vändor och lägga in det i huset. Pust! Köpte 50 paket à 27 kg ... Men det ska bli spännande att lägga det!
SandraM85: Doppingen
Får se hur det blir med golvet. Lutar mot att vi försöker få någon att hjälpa oss med det oxå. Dottern har varit sjuk/skadad non-stop i två veckor och nu är jag oxå dålig + att gubben har fått ryggskott. =)
På tal om diskussionen om reklamationer tidigare så har vi fått omålade lister trots att vi betalt för målade. Ännu en reklamation. Ni andra som har reklamerat, hur lång tid har det tagit innan sakerna har åtgärdats? Ingen av våra har åtgärdats ännu, den första gjordes för snart tre månader sedan.
Ja, vi hoppas det går fort för oss oxå. Tycker det är så jobbigt att behöva ta de här diskussionerna med säljare och snickare, snickarna har t.o.m. satt upp en hel del taklister så det blir till att göra om. Usch.