Inlägg från: Susstuss |Visa alla inlägg
  • Susstuss

Fiskarhedenvillan, del 6

JennyKa skrev 2008-12-16 21:52:14 följande:
    Har ni andra satt in centraldammsugare? Jag hade tänkt det från början men nu vet jag inte riktigt.. Är det som har det? Är det bra?
    Vi har centraldammsugare. Jag tycker den är jättebra och smidig att använda.
  • Susstuss

Vi har haft problem med sakerna till badrummet, toalettstolar som var sönder och likaså duschväggarna. Klantigt av fraktbolagen att inte kunna vara lite mer försiktiga. Det har aldrig varit något problem när vi ringt FH att få det fixat, tråkigt med långa leveranstider bara om det är något speciellt man väntat på.

• Susstuss
    Flaxa1 skrev 2009-01-30 10:08:30 följande:
    Vår snickare har satt i system att fakturera innan allt i ett åtagande är klart. Är detta vanligt?? Blir så trött ...
    Nej, inte ska man behöva betala innan jobbet är gjort och av er godkänt tycker jag. Vi betalade inget i förväg.
  • Susstuss
    lollsanT skrev 2009-02-27 16:14:21 följande:
    TJOHOOO!!! Nu har vi skrivit på kontrakt för ett Doppingen. Leverans kommer antagligen ske mellan v 19-22
    Grattis! Äntligen!

Lite OT.. men måste bara visa er ett gräsligt hus, inget jag får någon inredningsinspiration av direkt  http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/369816
    Benjamin 050830 och lillebror BF 090518
  • Susstuss
    becky J skrev 2009-03-04 22:13:30 följande:
    postar samma inlägg igen, om någon har lite koll på Tranan så får ni jättegärna dela med er av info, tack tack!:Jag är ny här och vår lilla familj har funderingar på att bygga ett Tranan, och undrar om ni har några realistiska uppfattningar vad det kalaset kan landa på? Vi tänkte köpa det nyckelfärdigt inklusive grund, leja bort allt arbete förutom eventuellt lite målning osv. Kan tänka oss att köpa rubbet utan tillval.Vad kostar det att få det nyckelfärdigt inklusive grund, och vilka övriga kostnader har tillkommit för er förutom tomt? Tacksam för alla svar!
    Nu har inte vi byggt en Tranan, utan en Lommen. Tror att det stämmer på dom flesta att man tar priset för byggsatsen x 3, så hamnar man på ungefär slutpris. Det är i alla fall ett riktmärke. Sen beror det mycket på omständigheter (pris på tomt, anslutningsavgifter osv.) och om man väljer till mycket utöver standard.
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6