Fiskarhedenvillan, del 6
Vad har ni fått i julklapp? *nyfiken*
Truffles
Vart är det ni har byggt?
I januari får vi förresten förhoppningsvis veta vad länsrätten säger om bygget. Lång väntan...
Vad har ni fått i julklapp? *nyfiken*
Truffles
Vart är det ni har byggt?
I januari får vi förresten förhoppningsvis veta vad länsrätten säger om bygget. Lång väntan...
Truffles skrev 2008-12-20 15:46:40 följande:
Sitter och kollar igenom lite kataloger och maken pekade på ett svart ekgolv från tarkett. Vad tror ni om att ha det? Tänkte oss då svart golv med ljusa väggar, en röd ryamatta och vår svarta soffa (alt en ny, beroende på vad som blir bäst).
Haha, har lite långt framskridna planer - vi som inte ens fått röja tomten än
Nanna 79 skrev 2008-12-20 20:45:48 följande:
Busungens mamma skrev 2008-12-20 19:50:03 följande:
Hur har era lister sett ut? Är de färdigkapade eller får man ordna sådant själv?
Vi var nämligen och tittade på ett visningshus där det inte var så snyggt gjort =/
Satt förresten och räknade på vad ränta plus drift skulle kosta för oss i ett nybyggt doppingen - jättekul att upptäcka att det då bara skiljer 1000 spänn mot vad vår sk*t hyresrätt kostar.
Busungens mamma
Ja super
Nja, vi hoppas på besked den här veckan men än så länge vet vi inte. Länsrätten hade sagt att om kommunen har gjort en ordentlig utredning så går de på den om det inte finns några oklarheter. Är det så så kommer vi få rätt men vi vågar inte hoppas än.
Flaxa
Ja det hoppas man ju på
Vad skönt, då är det dem som har klantat sig med andra ord. Vinklarna på alla lister var helt fel så där det gick ihop i överkant på vinkeln så kunde det skilja upp till 5mm i nederkant. Hade stört mig hur mycket som helst på det.
Har någon av er bytt ut standarddörren till en dubbel? Vad har det kostat er i sånt fall?
Vi är lite inne på att antingen ha ett gult hus med vita knutar och en röd dörr till eller ett falurött hus med vita knutar och vit dörr....
Men var det inte dyrare än så att byta dörr så gör jag det gärna
Flaxa
Hoppas det vänder för er så att ni har lite bättre tur i fortsättningen. Vad har ni för säljare?
Busungens mamma
Ja, fast Länsrätten verkar ändå lite snabbare. Så fort positivt besked kommer så sätter vi igång och röjer - egentligen helst ett par dar före men men
Busungens mamma
Gud vad roligt för er... riktigt avis är jag
Har en liten OT fråga till er mammor i tråden. Hittade en skitsnygg (dyyyr) handväska som jag funderade på att köpa. Kom då på att man faktiskt skulle kunna ha den som skötväska sedan också - skulle ni ha velat ha en skötväska i skinn eller ska jag glömma väskan? (försöker få maken att förstå varför jag behöver en jättedyr väska )