Inlägg från: lollsanT |Visa alla inlägg
  • lollsanT

Fiskarhedenvillan, del 6

Vad har ni fått i julklapp? *nyfiken*

Truffles
    Vart är det ni har byggt?

I januari får vi förresten förhoppningsvis veta vad länsrätten säger om bygget. Lång väntan...

• lollsanT

Truffles skrev 2008-12-20 15:46:40 följande:

Vi har byggt utanför Västerås - åt Stockholmshållet.Tror nog att vi alla fått samma gåva då den är förpackningen har företagsloggan på. Ni som inte vill veta kan väl scrolla ner snabbt nu! **** Det var en osthyvel och ostkniv med trähandtag ****Eller, var det någon som fått något annat? 
    Ah, tänkte på vad man har för chanser själv sedan till värdering Banken har sagt samma summa till oss nämligen för att få bort ev. topplån.
    Har ni stor tomt? Sjöutsikt kanske?

Haha, spännande. Får se om det är samma julklapp nästa år då
  • lollsanT

Sitter och kollar igenom lite kataloger och maken pekade på ett svart ekgolv från tarkett. Vad tror ni om att ha det? Tänkte oss då svart golv med ljusa väggar, en röd ryamatta och vår svarta soffa (alt en ny, beroende på vad som blir bäst).
    Haha, har lite långt framskridna planer - vi som inte ens fått röja tomten än

• lollsanT

Nanna 79 skrev 2008-12-20 20:45:48 följande:

Vi öppnade takpanelen idag...den var endast laserad! Vi som beställt heltäckande vit! Mailade säljaren nu. Jobbigt då vi tänkt börja sätta den nu under jul"ledigheten". Hoppas att det löser sig.lollo- Låter fint! Men tänk på att man ser allt damm så bra på ett sånt mörkt golv
    haha, jag har en make som passar jättebra med en dammsugare i ena handen

Tråkigt att ni fick det laserat. Hoppas de kan lösa det fort åt er!!
  • lollsanT

Busungens mamma skrev 2008-12-20 19:50:03 följande:

Fy vilken dryg väntan.Jag håller tummarna för att det blir positivt
    Vi har väl vant oss lite vid väntan. Samtidigt känns det som att man bara vill sätta igång med allt. Men vi håller på att knyta kontakter lite varstans istället

Tror ni att vi kan få lite rabatt om vi är 3st som besäller hus av samma säljare samtidigt? Vi har nämligen antagligen ordnat 2 köpare till åt vår säljare
  • lollsanT

Hur har era lister sett ut? Är de färdigkapade eller får man ordna sådant själv?
    Vi var nämligen och tittade på ett visningshus där det inte var så snyggt gjort =/

Satt förresten och räknade på vad ränta plus drift skulle kosta för oss i ett nybyggt doppingen - jättekul att upptäcka att det då bara skiljer 1000 spänn mot vad vår sk*t hyresrätt kostar.

• lollsanT

Busungens mamma

Ja super
    Nja, vi hoppas på besked den här veckan men än så länge vet vi inte. Länsrätten hade sagt att om kommunen har gjort en ordentlig utredning så går de på den om det inte finns några oklarheter. Är det så så kommer vi få rätt men vi vågar inte hoppas än.

Flaxa

Ja det hoppas man ju på
    Vad skönt, då är det dem som har klantat sig med andra ord. Vinklarna på alla lister var helt fel så där det gick ihop i överkant på vinkeln så kunde det skilja upp till 5mm i nederkant. Hade stört mig hur mycket som helst på det.

• lollsanT

Har någon av er bytt ut standarddörren till en dubbel? Vad har det kostat er i sånt fall?
    Vi är lite inne på att antingen ha ett gult hus med vita knutar och en röd dörr till eller ett falurött hus med vita knutar och vit dörr....

• lollsanT

Men var det inte dyrare än så att byta dörr så gör jag det gärna

Flaxa
    Hoppas det vänder för er så att ni har lite bättre tur i fortsättningen. Vad har ni för säljare?

Busungens mamma
    Ja, fast Länsrätten verkar ändå lite snabbare. Så fort positivt besked kommer så sätter vi igång och röjer - egentligen helst ett par dar före men men

• lollsanT

Busungens mamma

Gud vad roligt för er... riktigt avis är jag

Har en liten OT fråga till er mammor i tråden. Hittade en skitsnygg (dyyyr) handväska som jag funderade på att köpa. Kom då på att man faktiskt skulle kunna ha den som skötväska sedan också - skulle ni ha velat ha en skötväska i skinn eller ska jag glömma väskan? (försöker få maken att förstå varför jag behöver en jättedyr väska )

Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6