Inlägg från: Nanna 79 |Visa alla inlägg
  • Nanna 79

Fiskarhedenvillan, del 6

Det kom inget kök till oss idag. Det var bara vitvarorna som kom.

Nu måste jag kolla på bilderna på golvet.

• Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2009-01-14 09:49:57 följande:
    Till oss kom köket först och veckan efter vitvarorna.Det är kanske lite olika hur de har det med alla leveranser.
    Ja, det verkar vara lite olika. Nästa vecka kommer köket till oss
  • Nanna 79
    Flaxa1 skrev 2009-01-14 17:42:15 följande:
    Idag har de börjat kakla badrummen hos oss. Börjar bli spännande nu!
    Åh, jag längtar tills vi med kan börja med det.
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2009-01-14 20:42:51 följande:
    Vad roligt!Vi har precis beställt kakel och klinker.Nu i helgen blir det målning och tapetsering tills vi stupar, nästa vecka ska allt golv läggas.Kök och badrum ska installeras och det ska kaklas.Jag känner mig bara LITE stressad. Nej, nu ljög jag...Jag känner mig MYCKET stressad!Jaja, det som inte är färdigt när vi ska flytta in får vi väl göra färdigt när vi har flyttat in helt enkelt.Idag blev elektrikern färdig med alla spottar och det blev kanonfint
    Oj, nu går det undan hos er. Kul!
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2009-01-15 11:44:51 följande:
    Nanna 79Vad gör ni i huset just nu då?
    Gipsar innerväggar, sätter takpanel och drar el Elins tak blev klart idag.
  • Nanna 79
    Blåsan skrev 2009-01-15 19:00:03 följande:
    okej! jag är bara nyfiken vad vi kommer spara på att sambon kommer göra all el själv
    Är han elektriker? Vi har dragit/drar elen själva tillsammans med en släkting som är duktig men inte behörig. Har tänkt att en elektriker ska koppla ihop det sedan. Men nu har vi fått höra att det kan bli svårt att få någon som vill göra det. Trist för det är ju ändå tillåtet att dra alla kablar själv bara man inte kopplar in dem.
  • Nanna 79
    Marimiis skrev 2009-01-13 12:03:57 följande:
    Ja, på nåt ställe så har brädorna glidit isär så det blivit glipor.
    HUr är golvet lagt förresten? Är det lagt med den korta sidan av "plankorna" mot den längsta delen av rummet eller tvärtom?
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2009-01-15 20:13:24 följande:
    Vad roligt Visst får man en annan känsla av huset när taket kommer upp?
    Verkligen
    Blåsan skrev 2009-01-15 20:14:20 följande:
    japp, de är han! han kopplar in de o så själv också... hoppas de sparar några kronor iaf
    Vad skönt! Klart ni sparar på det!
    Busungens mamma skrev 2009-01-15 20:16:00 följande:
    Vi gjorde som så att den firman som hjälper oss med elen har vi rådfrågat under tidens gång och de har kommit ut och tittat ett par gånger så att allt ser ok ut.Eftersom att de ändå fick vara såpass delaktiga tyckte de att det var helt okej att vi gjorde dragningen själva om vi ville.
    Okej! Dags för oss att ta kontakt med någon elektriker då.
  • Nanna 79
    Marimiis skrev 2009-01-15 20:37:53 följande:
    Ja det är lagt på längden i rummen.
    Okej, vi har tänkt att lägga det tvärtom eftersom vi har så stora öppna ytor.
  • Nanna 79

Har försökt 2 ggr att skriva här ikväll, men bägge gångerna har jag råkat radra allt jag skrivit så nu ger jag upp och går och lägger mig! Godnatt!

Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6