Fiskarhedenvillan, del 6
Nu har vi beslutat att köra utan listerna, på vinst och förlust. =) Blir det glipor som hos er, Marimiis, så kan jag leva med det!
Nu har vi beslutat att köra utan listerna, på vinst och förlust. =) Blir det glipor som hos er, Marimiis, så kan jag leva med det!
Idag har de börjat kakla badrummen hos oss. Börjar bli spännande nu!
Vi fick förresten månadens besked om hur mkt vi ska betala på kreditivet idag. Kul läsning nu för tiden ju!
I förra veckan räknade jag ut hur mycket vårt lån kommer att kosta oss. Med dagens ränta inkl. drift (men exkl. amortering) så hamnade vi 200 kr över vad vi betalar för vår hyresrätt (per månad). Sköna nyheter!
Då bor ni väldigt billigt nu, Blåsan? Vi bor i en 3:a i en storstad, det är rätt dyrt.
Busungens mamma: Vi vet inte riktigt ännu. Min preliminära uträkning innehöll ett topplån dock.
Jag vet inte vad vi betalar för elen, men vi uppgraderade för typ 40 000 ... Vi betalar inte per timme, utan "per grej", typ uttag osv.
Vi har har lagt golvet i husets längdriktning.
Det där med åt vilket håll golvet skulle ligga diskuterade vi fram och tillbaka, tycker det beror på vad man vill åstadkomma. Vi ville t.ex. ha golvet åt samma håll överallt, på båda planen och inte på "tvärsan" i hallen.
Ja, vi undersökte saken. Det var främst Ikea som var aktuellt. Men när man tog i beräkning den lilla kompensation man får när man väljer bort Ballingslövs-köket så gick det i princip jämnt upp för oss, så vi gjorde bara om det köket som medföljde.
Enda tillfället som jag kan tänka mig att det lönar sig att ta Ikea är om man planerar ett betydligt större kök än det som är med som standard eftersom uppgraderingarna från B-L är skitdyra.
Samma sak gällde vitvarorna för övrigt. Det gick att få dem billigare om man tog ett sämre märke (typ Whirlpool). Den bästa offerten vi fick på de Siemens-grejer som vi ville ha (t.ex. induktionshäll) var 10-15 000 dyrare än vad det blev att ta det hela från FH, och då bor vi ändå i Göteborg. Här finns massor av handlare med bra priser.