Inlägg från: Nanna 79 |Visa alla inlägg
  • Nanna 79

Fiskarhedenvillan, del 6

Busungens mamma skrev 2009-01-21 11:23:35 följande:
    Vad skulle du skriva då?*Nyfiken*
    Haha skulle kommentera det ni skrev och sen minns jag inte mer

Hur mår du förresten? Är det jobbigt att vara gravid och bygga samtidigt? Trött?
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2009-01-21 21:18:59 följande:
    Tack för att du frågar Jag får erkänna att jag är väldigt trött...Gäspar hela dagarna på jobbet.Som tur är så skrattar bara kollegorna åt mig Jag jobbar mellan 8 och 16, åker hem och lagar mat och går sedan till huset och grejar. Är sedan hemma igen vid 20 och lägger Felix. Efter det brukar jag packa lådor, tvätta eller städa.Det är tur att vi ska flytta in i huset i slutet av nästa vecka Jag hade säkert varit trött även utan graviditeten, men den gör nog så att jag är extra trött.
    Oj, jag förstår att du är trött! Skönt sen när ni bor där då kan du ta det lite lugnare. Skönt med förstående kollegor
  • Nanna 79
    Flaxa1 skrev 2009-01-22 16:08:03 följande:
    Ååååå!!!!! Vår säljare har beställt feeeel trapp!!!
    Ah så trist! Hur lång tid kommer det att ta att få den rätta?

Idag kom vårt kök förresten!
  • Nanna 79
    lollsanT skrev 2009-01-27 19:44:10 följande:
    Har någon av er bytt ut standarddörren till en dubbel? Vad har det kostat er i sånt fall?Vi är lite inne på att antingen ha ett gult hus med vita knutar och en röd dörr till eller ett falurött hus med vita knutar och vit dörr....
    Vi har ju dubbeldörr (tror det är standard på Lommen iaf?) Vi har röd utsida och vit insida. Det kostade oss 6000 kr (tror jag att det var) Fin är den iaf!
  • Nanna 79

Flaxa1- Usch vad det strular för er hela tiden!

• Nanna 79

Jag är också irriterad idag förresten. Vår eftersändning av posten funkar så dåligt. Var förbi vårt gamla hus idag och hämtade post. Betalar man för eftersändning så ska det funka! Irriterad överhuvudtaget på posten. Så ofta vi får post som inte ska till oss heller. På krigsstigen idag *morr* Helt OT men ändå...

• Nanna 79

Busungens mamma- Åh, så roligt att ni flyttat in! Längtar så tills vi är där!

• Nanna 79
    lollsanT skrev 2009-02-03 20:45:03 följande:
    Busungens mammaGud vad roligt för er... riktigt avis är jag Har en liten OT fråga till er mammor i tråden. Hittade en skitsnygg (dyyyr) handväska som jag funderade på att köpa. Kom då på att man faktiskt skulle kunna ha den som skötväska sedan också - skulle ni ha velat ha en skötväska i skinn eller ska jag glömma väskan? (försöker få maken att förstå varför jag behöver en jättedyr väska )
    Klart du behöver en fin väska Personligen tycker jag att vilken väska som helst funkar som skötväska (om man inte ska ha den hänga på vagnen då) Denna gången har jag använt ryggsäck mest så jag haft händerna fria till de 2 barnen Men nu har jag beställt en fin väska av svärmor (hon säljer smycken, väskor o kläder) Så den ser jag fram emot att få hem.
  • Nanna 79
    lollsanT skrev 2009-02-03 21:31:29 följande:
    Ah ok. Tänkte på fack och så. Syrran håller på att tjatar om hur viktigt det är med bra fack i en skötväska så hon har köpt 2 olika för totalt säkert 1500-2000 och då känns det som att jag lika gärna kan lägga de pengarna på en snygg handväska med bra fack som jag ändå kan använda längre...Då kan jag prata omkull honom
    Du kan ju kanske ha mindre påsar med saker i väskan? Då håller man ju isär grejerna. Jag tycket också att det var viktigt med en massa fack och så när min äldsta var liten. Men denna gången har jag inte funderat alls över det (inte hunnit ) coh bara kastat ner sakerna i ryggsäcken.
  • Nanna 79
    Busungens mamma skrev 2009-02-04 09:50:11 följande:
    Ok.Jag vet att det kan vara svårt att få till det bra om man inte sätter väv.Måste bara säga att det var riktigt smidigt att sätta väv, det gick fort!
    Vi ska också ha väv. Köpte väv idag på Bauhaus för ca 25 kr/metern. Såg att det fanns 2:a handssortering för ca 10 kr/metern. Vilken typ av väv har ni satt? Prisklass? Funderar på att sätta 2:a handssorterat i garaget kanske.
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 6