• MajkenN

Någon som vet hur mögelallergi fungerar?

Hej!

Har en 5-månaders som hållit på med smakportioner ett tag nu. Tyvärr så har hon reagerat ett några gånger med röda kinder, ett par gånger blev hon även väldigt ledsen, så det måste ha irriterat henne. Ska försöka utröna vad det är - misstänker bl a potatis, vilket är lite konstigt vad jag förstår.

Men så till frågan: Jag tycker även att hon kliar sig lite ofta i ögonen. Jag har börjat bli lite fundersam på om det beror på en gammal byrå jag köpte på blocket för ca en månad sedan. Tyvärr luktar det som gammal källare i lådorna, och kläderna luktar därefter. Jag har den i sovrummet och den innehåller dessutom dotterns kläder... kan det vara mögelsporer i byrån som hon reagerar på? Hon är inte röd i ögonen och hon har ingen irritation i luftrören. Jag har varken katt eller hund, använder inte parfym och har normalrent hemma.

Någon som har erfarenhet av mögelallergi?

• Svar på tråden Någon som vet hur mögelallergi fungerar?
  • tes 75

vår son, som är 5 månader nu, kliar sig också mycket i ögonen. oftas är han trött, men jag tycker det är lite väl ofta han kliar sig för att det bara ska bero på trötthet. vi har katter, så jag har börjat bli lite nojjig att han känner av dem. "skönt" att läsa att även de som inte har husdjur kan ha bebisar som kliar sig.

hur har det gått nu?

• misspoison

Vad jag har hört om mögelallergi ger det mest andningsbesvär och trötthet. Min dotter blev röd om kinderna när hon var liten men det var allergi mor mjölkprotein, ägg och fisk och eftersom jag ammade så gick det över till henne. Det visade sig mycket på kinderna. Men jag tycker ändå inte att det låter så bra att ha hennes kläder i byrån.

• Tingelina

Sälj byrån. Kan bara berätta hur det var för mig, när jag var 15-18 år och bodde hemma fortfarande så fick vi en fuktskada i badrummet. Det luktade mögel badrummet. Jag hade inte haft några problem som helst innan med allergier, men då fick jag astma och började reagera på massa grejer; parfym, gräs, kvalster. När jag flyttade därifrån så försvann alla symptom och jag har inte reagerat på något sen dess.

Fukt och mögel kan trigga igång så himla mycket besvär så jag skulle göra mig av med byrån illa kvickt.

• MajkenN

Hej! Vad lustigt - jag loggade just in för att kolla svaren till mitt senaste inlägg om barnporrbrott som jag trodde skulle engagera många. Men noll svar. Till min förvåning hade jag istället 3 svar på ett inlägg jag gjorde i december!

Men tack för svaren i alla fall .

Det har blivit bättre, men hon blir fortfarande röd om kinderna av potatis. Vi har haft en lättare förkylning och nu tycker jag att hon fortarande är lite tät på nätterna, fast förkylningen borde ha gått över för länge sedan. Kanske ska slänga ut byrån i alla fall (eller förpassa den till garaget för verkyg och annan bråte).

Svar på tråden Någon som vet hur mögelallergi fungerar?