Vart är "bäst" att föda? I Stockholms området...
Tillhör Karolinska i Solna egentligen, men har bara hört negativt om denna förlossningsklinik!

Tillhör Karolinska i Solna egentligen, men har bara hört negativt om denna förlossningsklinik!
Har hört bra om de flesta. Vad har du hört för dåligt om KS? Har en syrra som ska föda där snart.
Vet flera som varit väldigt nöjda med SöS och när jag hälsat på där på bb verkade det lugnt och fräscht. Födde själv på DS, var nöjd med förlossningen, kompetent personal, men bb var gräsligt! Vi hamnade på bb istället för patienthotellet pga svår förlossning. Andra jag känner som kommit till patienthotellet har varit jättenöjda.
Vi födde på Södra BB, helt underbar personal och mysiga lokaler!
jag var också väldigt mycket emot KS. Ville åka till danderyd men pga att vattnet gick så fick jag inte åka dit utan blev hänvisad till KS. Blev rätt besviken men nu i efterhand skulle jag aldrig velat byta. Personalen var helt underbar!
Kände ett enormt stöd hela tiden.
Hade en ung tjej som utbildade sig till bm och hon gav mej all sin tid, hon sydde även efteråt och var super duktig.
Hade hört från min syster att dom fick ligga kvar på förlossningen och hon tyckte då att det var lite svårt att njuta av sonen då dom fick ligga och lyssna på andra som födde.
Så det skrämde upp mej lite.
Vi fick va kvar på förlossningen ett litet tag.
Men sonen föddes kl.2 på natten, kl.6 blev vi flyttade till ett annat rum och sen ca 1 timme senare fick vi komma till BB. hade turen att få ett rum med egen dusch.
Åker gärna till KS igen denna gång.
Jag födde på KS. Är hur nöjd som helst. Personalen var jättebra och stöttande. Kom in jätteofta för att prata och kolla om man behövde ngt. Min förlossning slutade tyvärr med kejsarsnitt men jag fick jättebra information om vad som skulle hända.
Sen på BB fick vi ett eget rum med dusch och en helt underbar personal som hjälpte mig få igång amningen.
Får jag någonsin flera barn så vill jag absolut föda på KS igen
Har bara erfarenhet av sös och fött alla mina tre barn där, och kommer även denna graviditeten föda där. Har överlag varit nöjd med allt där. HAr både fött vaginalt, sugklockats, blivit igångsatt, akutsnittad och nästa planerat snitt.
Personalen är stor och hög omsättning, de flesta mycket trevliga, kunniga, profissionella och gör sin grej sedan skiljer det självklart från person till person.
Jag födde på hs båda gångerna och är supernöjd med personal och annat.
Men efter vad jag hört så ska bb stockholm vara riktigt bra så röstar på det.
På alla dom andra sjukhusen är det ju så olika, är det fullt just den dagen man föder så blir det självklart sämre än om man kommer in på en i stort sett tom förlossning
har fött två ggr på sös, jättebra. födde nu för en månad sen på ks solna, helt super personal, underbara allihop, tillomed narkosen! Inget att va rädd för!
Har provat både SöS (2 ggr) och Huddinge (1 gång) - supernöjd med båda.
Härligt att läsa om era erfarenheter... Kanske inte är så farligt med KS i Solna ändå...
Jag har fött ett barn på KS i Solna och två barn på DS. Att föda på KS var fruktansvärt och jag önskar inte ens min värsta fiende den upplevelsen, å andra sidan är det snart 9 år sedan och jag tror de har blivit bättre. Förlossningarna på DS är jag supernöjd med på alla sätt. Min fyra kommer också födas på DS.
Är jättenöjd med KS i Solna, de på förlossningen var verkligen super! Detta var 2006, och vi kommer att föda där även i vår, då lillebror ska titta ut.
Puffar lite
Varför är inte Södertälje sjukhus med?
Räknade inte med det för jag har inte ens det som alternativ.. Sorry...
jag har fött både på sös och huddinge sjukhus och jag tycker att sös va mkt bättre... därför har jag valt att denna gång föda på sös igen